İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Sur Yapı’nın 2017 ciro hedefi 1 milyar TL

Sur Yapı belli bir çıtanın üstüne hitap ettiği Excellence Koşuyolu‘nda ilk 50 daireyi 14-18 bin lira fiyat aralığından satışa çıkardı. Basın mensupları ile bir araya gelen Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas, 2016 yılında 640 milyon lira ciro yaptıklarını, bunu 2017 yılında 1 milyar liraya taşımak istediklerini kaydetti.

Yıl sonuna kadar 4-5 proje daha açıklayacaklarını söyleyen Elmas, üçünü teslim edeceklerini söyledi. Sur Yapı, Birlik Vakti Konut Satış Kampanyası’nda 20 günde 215 konut satarak 143 milyon lira hasılat elde etti.

Bir nev’i Robin Hood

Şu anda 12 projenin satışta olduğunu hatırlatan Elmas, yeni projelerle birlikte 18 projede 3 bin 600 konutun satış portföyünde yer alacağını, bunun 3 milyar 600 milyon liralık bir portföy değeri olduğunu kaydetti. Fiyat aralığının 4 bin 500 lira ile 15 bin lira aralığında olduğunu söyleyen Elmas, “Bu geniş bir bant. Bandın başladığı yerlerde geniş kitlelere hitap ediyor ve kar marjını düşük tutuyoruz. Giderek yükseldiğimizde kar marjı yükseliyor. Bu akışı dengede tutuyoruz.” diye konuştu.

Yumurtalar farklı sepette

Aynı anda birçok projeyi yürütebilmeyi  “şirketin gücü” olarak değerlendiren Elmas, “Yapımız buna müsait. Öncü firmayız. Nitelikli bir kadromuz var. İstanbul’u iyi biliyoruz. Bir diğer açıdan da bunu yumurtaların farklı sepetlere dağıtılması olarak değerlendiriyoruz. Bir projede istediğimiz verimi yakalayamadığımızda bunu diğer projelerimizle telafi etmekteyiz. Bizim için bu akıllıca bir yöntem. Sürdüreceğiz” diye konuştu.

Kampanyalar konutu erişilebilir kılıyor

Geniş kitlelerin konut sahibi olmalarında yapılması gerekenleri de sıralayan Elmas, “Kampanyalar insanların kaliteli konut sahip olmasında önemli bir fonksiyon üsteleniyor. 60 ayda 0 faiz imkanı konutu erişilebilir kılıyor. Bankaların faiz isteğini inşaat firmaları olarak biz sübvanse ediyor ve satışları diri tutuyoruz” dedi.

Yeni satışa çıkan 184 konutlu ve 27 dükkanlı Excellence Koşuyolu’nun fiyat bandının aslında 5.000-6.000 dolar karşılığı olarak planlandığını belirten Elmas, “Konut kampanyası için aynı zamanda fiyatı da revize ettik. Kur çok yükseldi. Fakat 7-8 aya kadar kur paritesi ile gayrimenkul prim oranının dengeleneceğine inanıyorum. Dükkanların ortalama metrekare birim fiyatı da 9 bin lira. Projeyi 30 ay sonra teslim edeceğiz.” dedi.

Türk Milleti geleceğine sahip çıktı

Türkiye’nin ufkunun açık olduğunu söyleyen Elmas, “Bir iş adamı olarak önce Allah’ı sonra da her şeye sahip çıkan bir millet görüyorum. Bu millet 15 Temmuz’da toprağına, devletine, özgünlüğüne sahip çıktı. Travmayı da hızlı atlattı. Sonrasında tüm zamanların en iyi satışları yapıldı ve kampanya Türkiye’deki tüm inşaat firmaları pozitif etkiledi. İlk kampanyada neler yapılabileceği görüldü. Ekonomik anlamda bu yıl 2016’dan iyi olacak gibi görünüyor, emareler bu yönde.” şeklinde Türkiye’ye ve topluma olan güvenini dile getirdi.

İran ve Rusya’da tanıtım yapılacak

Yurt dışında tanıtım turları düzenlediklerini belirten Elmas, yabancıya satış anlamında sektörün istediği düzenlemelerin gerçekleştiği belirterek, “KDV muafiyeti ve vatandaşlık verilmesi çok önemli. Bu enstrümanlar sektör olarak bizim yabancıya satışa ağırlık vermemizi gerektiriyor. Sur Yapı kampanyalar ve pazarlama faaliyetleri düzenleyecek, İran ve Rusya’ya tanıtım yapacağız.” diyerek düşüncelerini noktaladı.

Hüseyin Belibağlı/Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Sur Yapı’nın 2017 ciro hedefi 1 milyar TL

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.