Emaar’ın Türkiye’deki iki projesinden birisi olan Emaar Square Mall, 2017 yılında hizmete girerken markanın iddialı proje olarak dillendirdiği Büyükçekmece’deki markalı designer outlet’i bir türlü hayata geçemedi. Farklı inşaat markalarının bu yöndeki çalışmaları da realize olamadı. Toskana Vadisi’nin hemen yanında projelendirilen, 2016 Haziran’da açılması planlanan Lüks Designer Outlet Center, 125 milyon dolarlık proje maliyetiyle atıl kaldı.
Kalyon Holding’in iştiraki olan Kalyon Kampüs, 10 yıl aradan sonra Emaar’ın Florentia Village projesini canlandırmayı başardı. İtalyan perakende gayrimenkul yönetimi şirketi RDM-Fingen, 10 yıl önce Emaar ile yapacağı ortaklığın atıl kalmasına rağmen ısrarını sürdürdü. Florentia Village – Luxury Designer Outlet, 160 milyon euro yatırımla İstanbul’da hayata geçirecek. 2026 yılında kapılarını açacak.
100 milyon eurosu kredi, 60 milyon eurosu ise doğrudan yabancı yatırımla gerçekleştirilecek Florentia Village – Luxury Designer Outlet’te dünyaca ünlü lüks markaların da aralarında olduğu 200’den fazla marka olacak. Yıllık ziyaretçi sayısının ise 10 milyon olması öngörülüyor. İtalya’nın İhracat Kredi Kurumu SACE’nin Türkiye gayrimenkul sektöründeki ilk ve en büyük finansman paketi olma özelliğini taşıyan garanti kapsamında, J.P. Morgan Londra projenin finansmanını sağlıyor. Kalyon Kampüs ve RDM-Fingen ilerleyen dönemde Doğu Avrupa ve Ortadoğu’da da benzer projeleri hayata geçirmeyi hedefliyor.
Projenin birinci aşaması, 65 bin metrekarelik kiralanabilir bir alan üzerine kurularak yıllık 10 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlamayı hedefliyor. İkinci fazıyla birlikte 110 bin metrekareye ulaşması planlanan proje; uluslararası lüks markaların ilk konsept mağazalarını, moda dünyasının devlerini ve çeşitli kategorilerdeki markaların projeye özel şubelerini erişilebilir fiyatlarla sunacak.
Florentia Village, ilerleyen dönemde 5 yıldızlı bir otele ve aile eğlence merkezine de ev sahipliği yapacak olan “The Village” projesinin içinde yer alacak. Projenin iki binin üzerinde civarında kişiye istihdam sağlaması öngörülüyor.
Projeyle ilgili düzenlenen finansal kapanış töreninde konuşan Kalyon Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Kalyon Kampüs Yönetim Kurulu Başkanı Murathan Kalyoncu, dünyaca ünlü lüks moda markalarını aynı çatı altında, ulaşılabilir fiyat politikasıyla sunacak olan projenin İstanbul ile bütünleşen ve dünya standartlarında bir yer olacağını vurguladı. Projenin iki bin kişiye istihdam sağlayacağını belirten Kalyoncu, şöyle devam etti:
“Florentia Village, İstanbul’da lüks perakende dünyasına yeni bir soluk getirerek ziyaretçilere alışveriş, gastronomi, konaklama ve eğlenceyi bir arada sunan bir deneyim yaşatacak. Kalyon, RDM-Fingen ve Gaw Capital ortaklığıyla ülkemizin ilk lüks outlet merkezi olacak bu proje, İtalya’nın İhracat Kredi Kurumu SACE ile JP Morgan Londra’nın kararlı iş birliği sayesinde hayata geçirildi. Projemizin uluslararası finansman ile hayata geçirilmesi ve ülkemize doğrudan yabancı yatırım girişi sağlaması çok kıymetli. Proje, ekonomik anlamda büyük bir katma değer yaratarak global markaların ülkemizdeki yatırımlarını artırmalarını teşvik edecektir. Ayrıca ülkemiz istihdamına pozitif katkılar sağlayarak, bir çekim merkezi olarak ülkemize gelen turist sayısına da pozitif etki edecektir.”
Bu merkezin ilk outlet yatırımları olduğunu kaydeden Murathan Kalyoncu, “Kalyon olarak her zaman yatırım iştahımız var. Ortaklarımızın da öyle… RDM-Fingen ile gerek Türkiye gerek Doğu Avrupa ve Ortadoğu’da birlikte yatırım yapmayı istiyoruz” dedi.
RDM-Fingen Group CEO’su Jacopo Mazzei ise İstanbul’da uzun süredir hayalini kurdukları bir projeyi gerçeğe dönüştürmekten mutluluk duyduklarını anlattı. Mazzei, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bu proje, Avrupa çapında benzersiz yaşam tarzı merkezlerinin içinde yüksek kaliteli alışveriş için yeni ve benzersiz bir referans noktası oluşturacak. Bu fırsatı 10 yılı aşkın süredir büyük bir tutkuyla arıyorduk ve şimdi Kalyon ile gerçekleştirdiğimiz ortaklık sayesinde, bu olağanüstü projenin 2026 yılı itibarıyla gerçeğe dönüşeceğini duyurabiliyoruz. Türkiye’nin genç ve alışveriş konusunda tutkulu bir nüfusu, iyi bir turist akışı var. İstanbul ile ilgili yaptığımız analizler olumlu sonuç verdi. Yeme içmeyi seven bir halktan söz ediyoruz. Bu açıdan da potansiyel yüksek. 2026 itibarıyla yıllık yaklaşık 100 milyon yolcu trafiğine ulaşması öngörülen dünyanın en büyük ikinci havalimanına ve güçlü metropol yapısıyla moda bilinci yüksek 20 milyonluk bir nüfusa sahip. Her yıl 20 milyondan fazla turisti ağırlayan dinamik bir şehre yakın konumuyla Florentia Village, benzersiz bir perakende ve yaşam tarzı merkezi olacak. Bu proje, dünya çapında lüks tasarım outlet geliştirme alanında eşsiz ve tekrarı olmayan bir ikon haline gelecek.”
SACE Türkiye CEO’su Yeliz Tüfekçioğlu Türkiye’de ‘Made in Italy’ markalarını destekleyen bir köprü olmaktan gurur duyduklarını söyledi. Tüfekçioğlu, “Bu proje, birçok İtalyan markası için önemli bir vitrin oluşturmanın yanı sıra, katma değer ve istihdam açısından da büyük bir etki yaratacaktır” dedi.
J.P. Morgan Türkiye Kıdemli Ülke Sorumlusu Mustafa Bağrıaçık ise ” Proje, İstanbul Havalimanı’na yakınlığından da yararlanarak hem turistlere hem de yerel ziyaretçilere farklı bir deneyim yaşatan bir eğlence ve alışveriş merkezi olacak” diye konuştu.
Reportage Türkiye, vites yükseltiyor!