İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • AYD: Cadde mağazacılığının bittiğini nasıl iddia edersiniz?

AYD: Cadde mağazacılığının bittiğini nasıl iddia edersiniz?

Cadde mağazacılığının ve AVM’lerin perakende sektörünün en önemli nirengi noktalarından birisi olduğunu söyleyen Belgü, bugüne kadar 52 milyar dolar yatırım yapan bir sektörün derneği olarak, yapılan değerlendirmenin gerçeği yansıtmadığını kaydetti.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği olarak konuyu yakından takip ettiklerini belirten Belgü, yaşanan olumsuz olaylardan perakende sektörünün mutlaka etkilendiğini ama ekonominin düzelmesi ile birlikte durumların hızla toparlandığına dikkat çekti.

Bazı markaların mağazaların kapatmalarını son derce doğal bir süreç olduğunu söyleyen Belgü, “Mutlaka bir takın ticari değişiklikler olacak, mağazalar kapanacak ve yenileri açılacaktır. Bunu sadece kiralara bağlamak yanlış bir tespit olacaktır. Zira 10 milyon metrekarelik yatırımı aşan AVM sektörü, perakende sektöründen gelen taleple 2020’ye kadar 2,5 milyon metrekarelik bin alanı ve 20 milyar dolarlık yatırımı talep etmektedir” şeklinde konuştu.

Son 9 yılda alışveriş merkezlerinde yapılan cirolarda % 250 artış yaşandığını söyleyen Belgü, “Temmuzdaki düşüşü kendin Ağustostaki yükseliş ile telafi etmiştir. Eylülde okulların açılması ve bayramın etkisiyle cirolar pozitif etkilenecektir” diye konuştu.

Belgü sektörün sorunlarını şöyle özetledi:

1. Son dönemde artan ek gümrük vergileri
2. İşçilik maliyetleri
3. Diğer vergiler
4. Ham madde fiyatlarının artması
5. Belli büyüklükteki mağazaların birleşerek rekabette üstünlük kurması
6. Bir kısım perakendecilerin yanlış büyüme stratejileri, yanlış finansal stratejileri ve yanlış indirim politikaları
7. Rekabette yaşanan sıkıntılar
8. Franchise sistemindeki genel yanlışlıklar

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

AYD: Cadde mağazacılığının bittiğini nasıl iddia edersiniz?

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.