İstanbul 12°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • 'İstanbul’un marka şehir olmak için ciddi fırsatları var'

'İstanbul’un marka şehir olmak için ciddi fırsatları var'

Emlaknews.com.tr'nin medya sponsorluğunu üstlendiği Silverline 4. Konut ve İnşaat Konferansı’nda konuşan Aşçıoğlu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Aşçıoğlu, Türkiye’de inşaat sektörünün faaliyetlerine gerektiği gibi başlayamadığını ve gereken kaliteyi çok uzun yıllar yakalayamadığına dikkat çekerek, ''Onların elinden bu kadar geldi. Ama İstanbul’u dünyaya yakışır marka bir şehir haline getirmek artık bizim elimizde'' dedi.

Bugün yapılan projelerin daha vizyoner bir bakış açısıyla birbirinden kaliteli ve dünya standartlarında yapıldığına dikkat çeken Aşçıoğlu, ''Fakat bu görülmüyor ve bizler desteklenmiyoruz. Bizim vergi veren ve istihdam sağlayan müteşebbisler olarak mutlaka desteklenmemiz gerekiyo'' diye konuştu. 

'Bize değer verildiğini bilmek istiyoruz'

Türkiye’nin ve İstanbul’un marka ülke ve marka şehir olma konusunda çok ciddi fırsatlara sahip olduğunu anlatan Aşçıoğlu, başta İstanbul’un marka şehir olmak konusunda daha alfabenin A’sında olduğunu da belirtti. Bu konuda Türkiye’nin önüne dış dünyadan terör gibi birçok engel konabileceğini ifade eden Aşçıoğlu, “Biz yatırımcı ve girişimciler olarak hiç birini dinlemeden yolumuza devam ediyoruz. Buna karşılık olarak da bize değer verildiğini de bilmek istiyoruz. Çünkü biz, bu ülkenin kalkınmasına yatırım, ekonomik ve görsel anlamda en çok destek veren inşaat sektörünün marka şehir, marka ülke olarak ilerlemenin yolunun inşaat sektörünü desteklemekten geçtiğine inanıyoruz” açıklamasında bulundu.

'Dubai bir tek Burj al Arab’la marka oldu'

Marka şehirler yaratma konusunda Duabi’yi örnek olarak gösteren Yaşar Aşçıoğlu, geçmişi ve tarihi olmayan iklimi ve denizi kötü bir coğrafyada, Muhammed bin Raşid El Maktum’un çölün ortasında bir marka emirlik yarattığını ve Dubai’nin bir tek Burj al Arab’la marka olduğunu hatırlattı. Türkiye’de ise tarih, kültür, nüfus ve şehirler bulunduğuna vurgu yapan Aşçıoğlu, ''Yağ var, un var, şeker var ama helva yapamıyoruz. Biz sektör olarak bunu yapmaya varız. Bir ülke önce yapıları ile marka oluyorsa ve bunları biz yapıyorsak ve bunun için de dış yatırımcı getiriyorsak desteklenmeliyiz'' diye konuştu. 

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

'İstanbul’un marka şehir olmak için ciddi fırsatları var'

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.