İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Sivas Lojistik Merkezi 88 milyon TL’ye malolacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na bağlı olan TCDD, Sivas Doğanca Köyü ve Körtuzla Köyü mevkiinde 549 dönümlük alanda Sivas Lojistik Merkezi ve Demiryolu Bağlantı Projesi’ni hayata geçiriyor. Lojistik merkez içerisinde vagon, lokomotif ve yol makineleri için onarım binaları, malzeme ambarları, yağ – yakıt tesisi vb. işlemleri için binalar yer alacak.

Sivas Lojistik Merkezi için ayrılan arazi boş

Herhangi bir alt veya üst yapı yatırımının olmadığı 549 bin 208 metrekarelik alan ayrılan projede 519 bin 150 metrekarelik kısmı lojistik merkez için kullanılırken bağlantı yoluna 30 bin 58 metrekarelik alan ayrıldı. Proje için ayrıca 157 bin 435 metrekarelik bir arazi açık alan olarak planlandı.

Açık alan bilgileri

1-Yükleme boşaltma alanı (beton saha) 92.124 metrekare
2-Konteyner ve müşteri stok alanı (beton saha) 61.311 metrekare
3-Tır park alanı 4.000 metrekare

Toplam 157.435 metrekare

Projeye ayrılan arazinin bir kısmı üçüncü şahıs ve ticari firmanın mülkiyetinde, bir kısmı hazine ve kamu arazisi niteliğinde, bir kısmı ise Sivas 2. OSB alanı içerisinde kalıyor.

Kamulaştırma yapılacak

Söz konusu arazinin bir bölümü hazine ve kamu arazisi niteliğinde, bir bölümü üçüncü şahıs ve ticari firma mülkiyetinde, bir bölümü ise Sivas 2. OSB içerisinde olup, proje alanının tamamı (bağlantı yolu ve lojistik merkez) tarım arazisi niteliğine sahip bulunuyor. Proje sahası üzerinde bulunan tarım alanları ile ilgili olarak İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’ne başvurularak gerekli izinler alındıktan sonra kamulaştırma çalışmaları yapılacak.

200 personel 300 gün çalışacak

Proje kapsamında tesiste inşaat aşamasında günde 8 saat olacak şekilde tek vardiya olarak 200 personelin, işletme aşamasında ise günde 24 saat olacak şekilde üç vardiya olarak 200 personelin yılda 300 gün çalıştırılması planlanıyor.

Sivas Lojistik Merkezi için yapılacak kamulaştırmaların ayrıntılı listesi

Projenin maliyet kalemleri

1-Altyapı İşleri (Demiryolu yapımı, drenaj, toprak işleri) 12.450.640,47 TL
2-Üstyapı İşleri (Binalar, beton sahalar, demiryolu yapımı ) 75.245.430,38 TL
3-Sanat Yapıları (Menfez yapımı) 524.457,30 TL
Toplam 88.220.528,15 TL

Lokasyonu

Proje sahasına en yakın ev Körtuzla Mahallesine bağlı olup demiryolu bağlantısının 500 metre kuzeybatısında bulunuyor. Proje sahasına en yakın yapı ise lojistik merkezi alanının 400 metre kuzeyinde bulunan Sidemir Demir Çelik İşletmeleri’ne ait yapılar olarak görünüyor.

Sivas merkezine bağlı Doğanca Köyü ve Körtuzla Köyü sınırları içerisinde projelendirilecek olan Sivas Lojistik Merkezi tek ana hat, cer hatları, yükleme-boşaltma hatları ve sevk hatlarından oluşacak.

Mevcutta bulunan, Kayseri – Sivas Demiryolu üzerindeki Bostankaya İstasyonu-Demirçelik İltisak hattından makasla bir hat ayrılacak. 2.750,724 metre uzunluğunda yeni bir hat ile bağlantı yolu yapılarak Sivas 2. OSB’nin içinde son bulacak.

Proje alanı için dört farklı alternatif alan belirlemesi yapılmasına rağmen;
• Arazi eğiminin proje başından sonuna kadar %0 0,00 olması,
• Seçilen alan lojistik merkez ana binalarının kuzeyde yer aldığı, yapıların yarmaya denk geldiği bir çalışma olması,
• OSB sınırlarına en az girmesi ve OSB’ye dik olarak konumlanması,
• OSB içerisinde planlanmış karayoluna bağlantıyı sağlayan geometrik standartları en yüksek olan ve güzergah yapım kolaylığı açısından en uygun seçenek olması,
• Dolgu-yarma miktarlarının en az olduğu çalışma olması,
sebebiyle proje alanı tercih edildi.

Neler inşa edilecek?

Sivas Lojistik Merkezi ve Demiryolu Bağlantı Projesi ile merkez içerisinde yükleme boşaltma alanı, konteyner stok alanı, vagon ve lokomotif bakım onarım atölyesi, malzeme ambarları, vb birimler bulunacak.

Taşımalar makine ile yapılacak

Müşteri talebi doğrultusunda demiryolu vasıtasıyla lojistik merkezine ürün ve/veya malzemeler getirilecek. Merkeze giriş yapan tren belirlenen demiryolu hattına yönlendirilerek yükleme boşaltma alanına getirilecek. Yükleme boşaltma alanında 6 adet demiryolu hattı bulunacak.

Vinç yardımıyla vagonlardan indirilen malzemeler yine vinç yardımıyla stok alanına taşınacak. Konteyner ile gelen malzemeler “konteyner ve müşteri stok alanında” kalacak olup konteynerden daha küçük ambalajlı malzemeler forklift ve/veya transpalet yardımıyla uygun olan ambar içerisine götürülecek.

Müşteriye gönderilecek olan malzemeler ise vinç yardımıyla stok alanından veya forklift yardımıyla ambarlardan alınarak yükleme boşaltma alanına oradan da vagonlara yüklenecek.

24 demir yolu hattı yapılacak

Yükleme boşaltma alanı ile stok alanının zemini beton olacak. Yükleme işlemleri yanı sıra yapılacak olan bakım onarım işlemleri için ayrıca kapalı alanlar da yapılacak. Lokomotif bakım onarım binasında 7 demiryolu hattı, vagon bakım onarım binasında 3 demir yolu hattı, yol makineleri bakım onarım binasında 3 demir yolu hattı, yağ – yakıt tesisinde 1 demir yolu hattı, kum ikmal tesisinde 1 demir yolu hattı, vagon yıkama tesisinde 1 demir yolu hattı, döner köprüde 1 demir yolu hattı ve diğer ihtiyaçlar (bekleme vb.) için kullanılmak üzere 8 demir yolu hattı bulunacak.

Binaların alanları

Bina Adı Kapladığı Alan m2

1-Giriş kontrol binası 95 metrekare
2-Arıtma tesisi 144 metrekare
3-Trafo 95 metrekare
4-Lokomotif bakım onarım atölyesi 4264 metrekare
5-Vagon bakım onarım atölyesi 8313 metrekare
6-Kamyonet – pikap garajı bakım binası 425 metrekare
7-İşçi barakası 300 metrekare
8-Yol malzemeleri bakım – onarım tamirhanesi 158 metrekare
9-Küçük malzeme ambarı 158 metrekare
10-Büyük malzeme ambarı 158 metrekare
11-Su deposu 400 metrekare
12-Bakım onarım müdürlüğü binası 481 metrekare
13-Trafik tesisler lojistik müdürlüğü hizmet binası 411 metrekare
14-Sosyal tesis 1238 metrekare
15-Kantar binası 23 metrekare
16-Yol müdürlüğü mekanik atölyesi 2955 metrekare

Toplam 19.258 metrekare

Türkiye için lojistik merkezlerin önemi

Jeopolitik konumu göz önünde bulundurulduğunda Türkiye, lojistik sektöründe stratejik olarak önemli bir yere sahip bulunuyor. Türkiye’nin jeopolitik konumu sebebiyle çevre ülkelerle kıyaslandığında lojistik üs olabilecek duruma sahip bulunuyor.

Sanayicilerimizin rekabet gücünü artırmak ve ülkemizi bölgesinin lojistik üssü yapmak üzere 21 ayrı yerde lojistik merkez yapımı planlanırken Türkiye’yi bölgenin lojistik üssüne dönüştürecek lojistik merkezlerin tamamı hizmete girdiğinde, Türk lojistik sektörüne 34 milyon ton ilave taşıma imkânı ile 10 milyon metrekarelik açık alan, stok alanı, konteyner stok ve elleçleme sahası kazandırılması amaçlanıyor.

Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli
Tüm Yorumlar (2)
  • Ali taşpınar
    2 sene önce
    0 0

    Tamam her şey güzel ama bu komulaştırılan arazilerin halen paraları ödenmedi bundanda bahsetseniz keşke !!!

  • Ali Bey, eleştirinizi kamuya açıyoruz. Bir haber portalı olarak yapabileceğimiz maalesef bu kadar :((
    Bunu gören bakanlık artık harekete geçip vatandaşın ödemesini yapsın..

Sıradaki haber:

Sivas Lojistik Merkezi 88 milyon TL’ye malolacak

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.