Proje Bedeli: 4.215.673.033,33 TL
Toplam Uzunluk: 56,91 km
Proje Hızı: 200 km/saat
İstasyon Sayısı: 3
Bağlantı Hattı Sayısı: 4
İstihdam: 360 kişi
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü (TCDD), Mardin ve Nusaybin illerini birbirine bağlayacak yeni bir demiryolu hattı projesini hayata geçiriyor. “Mardin-Nusaybin Demiryolu” olarak adlandırılan proje, 4.215.673.033,33 TL’lik bir bütçeye sahip olup, 56,91 kilometre uzunluğunda inşa edilecektir. Bu hattın, yolcu ve yük taşımacılığına yönelik olarak yüksek hızda (200 km/saat) güvenli ve konforlu seyahat imkânları sunması planlanmaktadır.
Mardin İli’nin Artuklu ve Nusaybin ilçelerindeki ulaşımı iyileştirecek olan bu demiryolu hattı, Şanlıurfa-Mardin Demiryolu hattının sonundan başlayacak ve Nusaybin-Cizre-Silopi-Habur Demiryolu Projesi’nin Nusaybin bölümündeki kesiminde sona erecektir. Proje hattı, kilometre eşitliği sağlanarak 179+600. kilometreden başlayacak ve 236+510. kilometrede tamamlanacaktır.
Proje kapsamında, toplamda 56,91 kilometre uzunluğunda çift hatlı demiryolu inşa edilecek olup, 200 km/saat hızla işletilmesi öngörülmektedir. Demiryolu hattı üzerinde 3 adet yolcu istasyonu ve 1 adet sayding tesisi yer alacaktır. Ayrıca, hattın işletme güvenliği ve verimliliği için 7 köprü, 2 viyadük, 7 üst geçit ve 90 hidrolik menfez yapılması planlanmaktadır.
Proje kapsamında inşa edilecek olan 3 adet istasyon ve 1 adet sayding şu şekilde belirlendi:
OSB İstasyonu: Yük taşımacılığı için kullanılacak.
Dara İstasyonu: Yolcu taşımacılığına yönelik olarak kullanılacak.
Nusaybin İstasyonu: Yolcu taşımacılığına yönelik olarak kullanılacak.
Günebakan Sayding: Sayding amacıyla kullanılacak.
Proje dahilinde 4 adet bağlantı hattı ve 1 adet müselles hattı da inşa edilecektir. Bu bağlantı hatlarından ikisi Şenyurt’a, diğer ikisi ise Nusaybin’e ulaşımı sağlayacak şekilde planlanmıştır. Ayrıca Nusaybin Müselles Hattı da projenin önemli unsurlarından biri olacaktır.
Projenin inşaat süreci, 4 yıl olarak öngörülmektedir. Bu süreçte toplamda 3 ana şantiye kurulacak ve her bir şantiyede ortalama 120 kişilik bir ekip çalışacaktır. Bu da toplamda 360 kişilik bir istihdam anlamına gelmektedir. İnşaat aşamasında yüksek nitelikli iş gücünün kullanılması beklenirken, işletme aşamasında mevcut personel ile çalışmalar devam edecektir.
Proje kapsamında kamulaştırılacak alan 284,55 hektar olacaktır. Bu alanın çoğunluğunu susuz tarım ve mera arazileri oluşturmaktadır. Kamulaştırma işlemleri, projenin inşaatına başlamadan önce tamamlanacaktır.
Proje kapsamında, hattın güvenliği ve fonksiyonelliği için önemli altyapı yatırımları yapılacaktır. Toplamda 7 köprü ve 2 viyadük inşa edilecek olup, bunlar demiryolunun zorlu arazilerden geçmesini sağlayacaktır. Ayrıca 7 üst geçit ve 90 adet hidrolik menfez ile demiryolunun çeşitli engelleri aşması sağlanacaktır.
“Mardin-Nusaybin Demiryolu” projesi, hem yolcu hem de yük taşımacılığına yönelik olarak Türkiye’nin ulaşım altyapısını önemli ölçüde geliştirecektir. Proje, bölgedeki ekonomik canlılığı artırmayı, ulaşım maliyetlerini düşürmeyi ve bölgesel kalkınmayı hızlandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, demiryolu hattının inşası, bölgeye istihdam olanakları sunacak ve taşımacılığın çevre dostu bir şekilde gerçekleştirilmesine olanak sağlayacaktır.
TCDD tarafından hayata geçirilen Mardin-Nusaybin Demiryolu Projesi, Türkiye’nin demiryolu ağını güçlendirecek önemli bir projedir. 4 yıl sürecek inşaat süreci ve 360 kişilik istihdam ile bölgeye önemli ekonomik katkılar sağlanması beklenmektedir. 56,91 kilometre uzunluğunda, yüksek hızda (200 km/saat) işletecek bu demiryolu hattı, yolcu taşımacılığının yanı sıra yük taşımacılığını da aynı derecede önemli bir seviyeye taşıyacaktır.
Emlaknews.com.tr
Fuzul’den yapay zekâlı reklam filmi!