İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

‘Ekonomideki durgunluk konutta markayı öne çıkardı’

Besa Grup Yönetim Kurulu Üyesi Efe Bezci, piyasalarda durgunluğun hakim olduğu süreçten en az etkilenen sektörlerden birinin ‘güvenli liman’ olarak bilinen inşaat sektörü olduğunu söyledi. TÜİK’in şubat ayı Güven Endeksine göre, inşaat sektöründeki güven düşüşünün tüketici güven endeksine kıyasla yaklaşık 6 kat daha az olduğunu hatırlatan Bezci oluşturdukları markalar ile tüketicinin güvenini kazanan inşaat sektörünün, yatırımcıyı bu sıkıntılı dönemde kendine çekmeyi başardığını vurguladı. 
TÜİK Ekonomik Güven Endeksi, şubatta bir önceki aya göre yüzde 14,8 oranında azalarak 83,88 değerinden 71,46’e gerilerken inşaat sektörü güven endeksindeki gerileme bir önceki aya göre sadece yüzde 1,3 oranında gerçekleşti. 

İşin sırrı doğru lokasyonda doğru proje

Ekonomideki tüm dalgalanmalara, güven düşüşlerine rağmen hızla büyüyen inşaat sektörünün Türkiye’deki konut açığının daha uzun yıllar kapanmayacağına işaret ettiğini kaydeden Efe Bezci, en sıkıntılı dönemlerde bile doğru lokasyonda doğru proje üreten ve çalışmaları ile markalaşan firmaların aslında bu sıkıntılı dönemlerden karlı çıktığını vurguladı.

‘Yatırımcı yüzde 100 kar hedefliyor’

Çok sayıda yatırımcının durgun zamanları gözetleyerek hedeflediği ürünü fiyatı en düşük dönemde almaya çalıştığını anlatan Efe Bezci, hatırı sayılır sayıda yerli ve yabancı yatırımcının böylesi dönemlerde marka inşaat firmalarının kapısını daha fazla çalmaya başladığını belirtti. Böylece kaliteli ürünü, en düşük fiyatla alanların, ekonomide raylar yerine oturunca yüzde 50-100’lere varan oranda karlar elde etmeyi hedeflediğini ifade eden Bezci, şu anda da piyasada geleceğe dönük yatırım için kolları sıvayan çok sayıda yatırımcı bulunduğuna dikkat çekti. Bezci, TÜİK’in verilerinde de inşaat sektörünün en az güven kaybetmesinin nedenlerinden birinin bu olduğunu sözlerine ekledi.

 

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

‘Ekonomideki durgunluk konutta markayı öne çıkardı’

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.