Anadolu Yakasının ikinci metro hattı olan Üsküdar–Ümraniye-Sancaktepe-Çekmeköy hattı yıl sonunda hizmete girecek. Aynı zamanda Türkiye’nin ilk sürücüsüz metro hattı olma unvanını da elde edecek olan Üsküdar–Ümraniye-Sancaktepe-Çekmeköy metro hattında yine bir ilk olacak olan ‘Peron Kapı’ sistemi kullanılacak.
Dünyadaki en yeni teknolojinin kullanıldığı ve metronun sürücüsüz hizmet vereceği hatta vatandaşların güvenliği için ‘Peron Kapı’ sistemi kullanılacak. Bu sisteme göre, vagona binmek isteyen vatandaşlar vagonun önüne yerleştirilecek olan ‘Peron Kapı’dan giriş yapacak. Otomatik sistemle kendisini park edebilme özelliği bulunacak olan trenlerde sürücü kabini olmayacağı için de yolcular en önde tünelleri izleyerek seyahat edebilecek. İstasyon yönetimi ise güvenlik amacıyla vagonların içini kameralarla gözetleyecek. Ayrıca engelli vatandaşlar da hiç bir yardım almadan metro istasyonunu tek başına kullanabilecek.
Devreye girdiğinde Üsküdar-Sancaktepe arasını 24 dakikaya indirecek olan hat, 20 kilometre uzunluğunda olacak. 16 istasyon, depo sahası ve depoya bağlanan 2 bin 750 metre tünelden oluşan hatta 126 vagon hizmet verecek. İnşaatında 2 bin 430 personelin çalıştığı hatta şu anda istasyonda elektromekanik sistemler ve tavan ve yan duvarların kaplaması yapılıyor. Diğer metro istasyonu ile bağlantılı olması nedeniyle İstanbul’un en önemli hatlarından biri olarak kabul edilen Üsküdar-Çekmeköy hattı tamamlandığında, Anadolu Yakasının ana ulaşım ağının önemli bir aksı tamamlanmış olacak.
Çekmeköy’ün sürücüsüz metrosuna ‘Peron Kapı’ sistemi