İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Ayancık-Çatayzeytin Yolu’nun 1. kısmına 1 milyar 511 milyon TL

Ayancık-Çatayzeytin Yolu’nun 1. kısmına 1 milyar 511 milyon TL

Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü (KGM), Sinop İli Ayancık ve Çatalzeytin İlçeleri arasındaki mevcut yol güzergâhının karayolu güvenliği açısından gerekli olan görüş mesafesi kazanması, kaza risklerinin minimuma indirilmesi için mevcut yol güzergâhında iyileştirme, genişletme ve yol standartlarının yükseltilmesi amacıyla “Ayancık-Çatalzeytin Yolu (1.Kısım)” projesini hayata geçiriyor.

Proje kapsamında yaklaşık 29,6 km’lik (29.592 metre) mevcut yolun iyileştirilmesi ve bazı kesimlerde yer yer yeni güzergâhın yapılması planlandı. Bir kilometresi 50 milyon TL’ye çıkan yapımın maliyeti için 1 milyar 511 milyon 452 bin 164 TL’lik dev bir bütçe ayırdı.

Projede neler var?

Devlet yolları ağında bulunan yolun mevcut arazi yapısı çok bozuk olması nedeniyle standardı oldukça düşük olarak sınıflandırıldı. Sinop İli, Ayancık ve Türkeli İlçesi sınırlarında yapılması planlanan yolda; Km: 48+107.86-77+700.00 Geri/182+480.966 ileri arasını kapsayan Ayancık-Çatalzeytin Yolu 1. Kısımı kapsıyor. Projede bağlantı yolları ve kavşak kollarına ek olarak 6 köprü, 7 tünel, 8 kavşak, 3 üst geçit ve 2 alt geçit planlandı.

Dar kısımlar genişletilecek

Mevcut yolun, proje başı olan Ayancık İlçesi ile Güllüsu Burnu (arasında topografyanın çok dağlık, ormanlık ve apik olması nedeniyle Helaldi (Güzelkent) Beldesi, Türkeli İlçesi ve Çayağzı Mahallesi gibi şehir merkezinden geçen mevcut yolun yoğun yapılaşma içerisinden geçmesinden dolayı çok dar bir yapıya sahip bulunuyor. Ayrıca bu kesimlerde yeteri kadar imar koridoru bulunmadığı için mevcut yolun bölünmüş olarak yapılması mümkün olmuyor. Bu nedenle mevcut yol korunurken Km:48+107.86-71+000, Km:71+800-75+340 ve Km:77+700.00 Geri/182+480.966 İleri arasında yeni bir güzergah çalışması yapılacak.

Güzergah nerelerden geçecek?

Proje; Ayancık İlçesi’nin güneyinde Km:48+107.86’de D010-13 No’lu Kontrol Kesimli Sinop-Ayancık Devlet Yolu sonu ile 57-55 No’lu Kontrol Kesimli Ayancık-Boyabat İl Yolu’nun başlangıcında bulunan Pazarcık Köyü’ndeki hemzemin kavşaktan mevcut yoldan sağa ayrılıyor. Ayancık Çayı’nı köprü ile geçtikten hemen sonra km:48+107.86’de proje başlıyor. Proje güzergâhı daha sonra Aşağıköy’ün içerisinden geçen Hızar Deresi’nin sağına ve soluna geçerek devam ediyor.

29.5 km uzunluğunda

Yapılması planlanan yolun toplam uzunluğu 29,5 km olup, platform genişliği 25 m olarak tasarlandı. Projede km:48+107.86-71+000, km:71+800-75+340 ve km:77+700.00 geri/182+480.966 ileri arasında yeni bir güzergah çalışması yapılacak. Proje kapsamında planlanan şerit genişliği 3,5 metre, refüj genişliği 4 metre olacak. 2×2 olacak şekilde projelendirilen güzergâhın tasarım hızı 80-110 km/saat olarak planlandı.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Ayancık-Çatayzeytin Yolu’nun 1. kısmına 1 milyar 511 milyon TL

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.