Dörtyol-Hassa Karayolu’na 1.7 milyar TL’lik bütçe

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü 31 km. 330 metrelik Dörtyol-Hassa Karayolu’na 1 milyar 727 milyon TL’lik bütçe ayırdı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü Karayolları 5. Bölge Müdürlüğü Hatay’daki Dörtyol ve Hassa ilçelerinde yapılacak 31,3 km’lik Dörtyol-Hassa Karayolu ne dev bir bütçe ayırdı. Proje ile Gaziantep sanayisi denizlere açılması, Dörtyol Limanı’nın Gaziantep’in bir limanı gibi işlemesi ve Gaziantep’in ihracat kapasitesini de artırması hedefleniyor. Projedeki 19 bin 237 metre uzunluğundaki 4 tünel, en can alıcı kısmı oluşturuyor.

Proje ile ayrıca Gaziantep’e ilaveten Kilis, Hatay, Kahramanmaraş, Şanlıurfa, Adıyaman ve bütün Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin denize ulaşımı sağlanacak. Mevcut karayolu ağında 100 km olan Dörtyol-Hassa ve Hassa’nın kıyı bağlantısını 30 km’ye indirilerek koridor üzerindeki trafik güvenliğini ve sürüş konforunu arttırarak aynı zamanda seyahat süresini azaltacak. Hat üzerinde 4 tünel, 1 viyadük ve 4 köprü inşa edilecek. Projenin 3 yıllık yapım süresi sonunda 2020 yılında hizmete açılacağı varsayılıyor.

Bölgenin trafiği ağırlaşacak

Proje ile Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’nin 24 milyon metrekare olan alanın 44 milyon metrekareye yükselmesiyle birlikte, kapasitesinin de aynı oranda artacağı varsayılarak söz konusu Hassa-Dörtyol Yolu için yaratacağı trafik dikkate alındı. Ayrıca Kırkhan, Islahiye, Nurdağı ve Osmaniye-Bahçe arası kesimlerinde gerçekleştirilmiş olan başlangıç-son etütleri dikkate alınarak trafik tahminleri yapıldı.

4 tünelin uzunluğu 19 bin 237 metre

T-1 Tüneli: Km:4+520’de başlayan tünel 4 bin 560 metre (Km: 4+520 ile 9+080 arasında) uzunluğunda olup doğu yönünde Payas Vadisi’nin güney yamacı doğrultusunda ilerliyor. Tünel boyunca boyuna eğim % 2.661 olup tünelin sonu Km: 9+080 olarak belirlendi.

T-2 Tüneli: Km: 9+180’de başlayan tünel 2 bin 238 metre (Km: 9+180 ile 11+418 arasında) uzunluğunda olacak. T-2 tünelinin bitiminden sonra Km: 11+418-11+858 arasındaki açık geçilen kesimde hem zemin dönel kavşak yapılacak. Dönel kavşak, hem geri dönüş hareketlerine hem de tünel işletmesine hizmet vermek amacı ile planlandı

T-3 Tüneli: Km:11+858 Sağ- Km:11+878 Solda başlayan T-3 tüneli en kısa tünel olup uzunluğu 150 (Km: 11+858 ile 12+008 arasında) metre olacak. T-3 tünelinden sonra Yakacık Deresi üzerinden L=18.00 metre uzunluğunda bir köprü ile geçilerek T-4 Tüneline girilecek.

T-4 Tüneli: 13 bin 320 metrelik boyu ile T-4 tüneli en uzun tünel olacak (Km: 12+130 ile 24+450 arasında). T4 Tüneli S8’de R=10.000 metre yarıçaplı kurbla sağa doğu yönüne devam etmekte ve Km:24+450 de sona erecek. T-4 tünelinde iki farklı eğim kullanılacak. Tünelin giriş eğimi +% 0.880, tünel çıkış eğimi -%1.635 olacak. T-4 tünelinin çıkışı Eğribucak- Aktepe Köy Yolu üzerinden geçecek. Bu nedenle Eğribucak-Aktepe Köy Yolunun ulaşımı Km:24+770’deki (9.00x5.00) alt geçitle sağlanacak. Altgeçidin olduğu kesim aynı zamanda K3 Kavşağı olup tünel öncesi geri dönüşlere de hizmet verecek. Tünellerin toplam uzunluğu 19.237 metreye ulaşacak.

Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr

Benzer İçerikler

Yorum Yap

Yorumlar 0

Ajanda

Tümünü Gör

Çok Okunan Haberler