İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Ankara İzmir Otobanı onaylandı, 2023’e yetişecek

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü’nün üzerinde çalıştığı Ankara İzmir Otobanı projesi nihai olarak onaylandı. Sadece 10 gün daha yapılacak itirazlara açık olan proje, daha sonra ihale sürecine girecek.

Yapılacak otoyol, yap-işlet-devret modeli ile ihaleye çıkılması planlanan Ankara-İzmir Otoyolu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 2023 otoyol hedefinde yer alıyor. Proje güzergâhı 3 gidiş-3 geliş olmak üzere toplam 6 şerit olarak planlandı.

Otobanın güzergahı:

– Ankara Etimesgut, Sincan ve Polatlı,
– Eskişehir sivrihisar, Çifteler, Han ve Seyitgazi,
– Afyon İhsaniye,
– Kütahya Merkez, Altıntaş ve Dumlupınar,
– Uşak Banaz, Merkez ve Eşme,
– Manisa, Kula, Salihli, Gölmarmara, Ahmetli ve Turgutlu,

Toplam 501 kilometre 760 m metre uzunluğunda olan Ankara-İzmir Otoyolu 6 milyar 207 milyon 282 bin 640 TL’ye mal olacak. Proje Ankara-Dumlupınar Kesimi ve Dumlupınar-Manisa Kesimi olmak üzere iki kesimde projelendirilirken Ankara-Dumlupınar Kesimi toplam 257,520 km uzunluğunda olacak. Dumlupınar-Manisa Kesimi ise toplam 243 km,556 metre uzunluğunda olacak.

Proje güzergahı boyunca toplam;

– 239 Altgeçit,
– 106 Üstgeçit,
– 38 Köprü,
– 43 Viyadük
– 12 Tünel
– 16 Kavşak Bağlantısı
– 23 Hizmet Tesisi
– 8 Bakım İşletme Merkezi
– 10 Tünel İşletme Merkezi inşaatının yapımı öngörülüyor.

Otoyol, yeterli bakımı aldığı takdirde 2058 yılından sonra da gerekli hizmeti sunacak.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Ankara İzmir Otobanı onaylandı, 2023’e yetişecek

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.