Sürekli mesaj bombordımanına maruz kalan beynimiz, ünlüler ile markaları birleştirmekte zorlanıyor. The Brand Age Dergisi ve Akademetre Araştırma’nın birlikte yaptığı araştırma yardım aldığı takdirde ünlüleri markaları ile eşleştirmekte % 70-80’lere varan bilinirlik durumu, yardımsız hatırlamada % 20’lere kadar düşüyor. Araştırmaya göre genel TV reklamlarında en çok hatırlanan marka-ünlü eşleşmesi banka reklamlarına ait. Bunda bankaların çık reklam vermeleri de etken oluyor.
Araştırmaya göre doğru strateji ve yaklaşımla reklamda ünlü isimlerin rol almaları başarıyı % 76,6’ya kadar çıkarıyor. Yani anlık hatırlama oranı çok düşük olsa da ünlü, reklamla markaya % 31,5 prestij, % 32,4 fark edilme katıyor. Ünlünün markaya etkisi en az % 18 ile duygusal bağ ve % 22,5 oranında marka sadakati kurma oluyor.
Bu araştırmadan kendi payı alan inşaat sektöründe en çok akla gelen isim şüphesiz Ağaoğlu Şirketler Grubu YKB Ali Ağaoğlu. Kendi firmasının kampanyalarında rol alan ve sempatik kişiliği ile sevilen Ağaoğlu, Sinan Çetin ile birlikte çektiği reklamlarda % 17,2 oranında hatırlanıyor.
Ağaoğlu’nun hemen ardından % 0,7 ile Brandium Ataşehir’de rol alan Gazeteci Ayşe Arman akla gelen isimler oluyor.
Ali Ağaoğlu en çok hatırlanan inşaatçı reklam yıldızı oldu