İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Vialand’i dünyaya yayma planı krize ve savaşa takıldı

Türkiye’nin en büyük gayrimenkul yatırımcılarından biri olan Via GYO’nun Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Bayraktar,  Avrupa’nın en iyi 5’inci tema parkı seçilen Vialand’e 2015 yılında gelen 24 milyon 350 bin kişinin yüzde 40’ını yabancı turistlerden oluştuğunu açıkladı. Vatan’dan Necla Dalan’ın haberine göre, ziyaretçilerin büyük çoğunluğunun özellikle Ortadoğu’dan Vialand için geldiğini kaydeden Bayraktar, dünyanın birçok yerinden Vialand için teklif aldıklarını da söyledi. Afrika’dan da Körfez’den de ‘Aynısını yapın’ diye çok teklif aldıklarını anlatan Bayraktar, “Suriye’de ciddi araştırma yapmıştık, savaş çıktı. Moskova’da aynısını yapmak için çok yol almıştık ama jet krizi nedeniyle olmadı” dedi. Bayraktar su anda yatırım yapacak ülke sayısı çok azaldığını vurguladı.

5 yılda 5 milyar TL yatırım

Viaport Asia, Vialand, Venezia ve Viaport Marina gibi dev projelere geçen 5 yılda 5 milyar TL yatırım yaptıklarını belirter Baydaktar,  bu projelerde geçen yıl 80 milyondan fazla ziyaretçi ağırladıklarını kaydetti.  Perakendeye odaklanmalarına rağmen, AVM’nin yanı sıra  konut, otel, marina ve ofislerin de yer aldığı karma projeler yaptıklarına dikkat çeken Coşkun Bayraktar, “Artık müteahhitlik kimliğimiz yüzde 3’lere, yatırımcı kimliğimiz yüzde 30’lara indi. Artık işletmeci yönümüz ağır basıyor” diye konuştu. 

‘Gittiğimiz yer değerleniyor’

Coşkun Bayraktar, Via projelerinin bulunduğu çevreyi geliştirdiğine dikkat çekerek buna örnek olarak Kurtköy’de inanılmaz derecede yükselen gayrimenkul fiyatlarını gösterdi. Kurtköy’e kimsenin gitmediği bir dönemde yatırım yaptıklarını anlatan Bayraktar,  5 yıl önce metrekare başına 100 dolar olan arsa fiyatlarının bugün 1300 doları bulduğunu vurguladı. Vialand ile Gaziosmanpaşa ve Eyüp bölgelerinin de kaderinin değiştiğini anlatan Bayraktar, “ Proje başlamadan 50 bin lira olan evlerin fiyatları 500 bin lira oldu. Marina ile de Tuzla’da da bu değişim başladı. Evler 3 kat prim yaptı” açıklamasında bulundu. 

Yeni etap mayısta açılıyor

Viaport’a sadece İstanbullu değil Anadolu’dan markaların da ilgi gösterdiğini kaydeden yoğun ziyaretçi talebini karşılamak için ikinci mağazalarını açan markalar bulunduğunu ifade etti. Mayıs ayında 3’üncü etabı açacaklarını belirten Çoşkun Bayraktar, 25 bin metrekare daha büyüyecek olan merkezde 40 yakın yeni mağaza olacağını anlattı. Bayraktar, yeni pek çok üst segment markanın outlet olarak yeni etapta mağaza açmaya hazırlandığını belirtti. 

 

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Vialand’i dünyaya yayma planı krize ve savaşa takıldı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.