İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Türkiye Yunanistan arasına ikinci karayolu köprüsü yapılıyor

Türkiye Yunanistan arasına ikinci karayolu köprüsü yapılıyor

Son yıllarda gerek Türkiye Cumhuriyeti’nde gerekse Yunanistan Cumhuriyetinde otoyol ağının genişlemesi ile İpsala sınır geçiş kapısı daha çok tercih edilir hale geldi. Yurtdışında yaşayan Türk vatandaşları, ticari nakliye araçları ve yine son zamanlarda artan Yunanistan turizmi bu geçiş noktasında yoğunluk yaşanmasına neden oluyor. 1958 yılında yapılan ve halen kullanılmakta olan İpsala-Kipi sınır geçişinde kullanılan köprü, ihtiyacı karşılayamıyor.

Bu duruma çözüm üreteni iki devlet, 10 Haziran 2006 tarihinde mevcut köprü yanında ikinci bir köprünün yapılması için protokol imzaladı. Süreç içinde proje olgunlaştırılarak gerçekleşme aşamasına getirildi.

Mevcut köprü ihtiyaca cevap vermiyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü Karayolları 1.Bölge Müdürlüğü İpsala – Kipi Yolu 2. köprü geçişi projesi için ÇED Raporu hazırladı. 1958 yılında yapılan ve halen kullanılmakta olan köprü 804 m uzunluğunda 7,5 m genişliğinde. Trafik açısından ancak 2X1 trafik şeridine hizmet veren köprü, eski ve dar olduğu için mevcut ihtiyacı karşılayamıyor.

İpsala-Kipi Yolu 2. Köprü Geçişi Projesi kapsamında, yol ekseni merkez olmak üzere sağından 1.000 m ve solundan 1.000 m olmak üzere toplam 2.000 m’lik koridor, inceleme alanı olarak belirlendi.

Yapılacak olan köprü D110-01 üzerindeki İpsala Gümrük yerleşkesi çıkışından başlayıp Kipi Gümrük yerleşkesi girişinde son bulacak. 13 açıklıklı (iki köprü ayağı arası) ve 14 ayaklı planlanan köprünün 8 ayağı Türkiye tarafında olacak.

2X2 trafik şeritli tasarlana köprü, Meriç Nehri üzerinde ayak olmayacağı için orta açıklığı 160 metre olacak. Projenin inşaat aşamasının yaklaşık 3 yıl olması, inşaatın 2020 yılında başlaması ve 2023 yılında bitirilerek 2024 yılında açılması planlanıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılacak bakım ve onarım çalışmaları ile işletme aşamasının yaklaşık 50 yıl olacağı öngörülüyor.

Proje kapsamındaki 820 m uzunluğundaki köprüye bağlantı yapılabilmesi amacıyla; Türkiye tarafında 105 metrelik bölümü Meriç Tahliye Köprüsü olmak üzere toplam 390 metre, Yunanistan tarafında 330 metrelik bağlantı yolu oluşturulacak. Proje alanında köprüye bağlantı yolları dışında sanat ve destek yapıları planlanmadı.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Türkiye Yunanistan arasına ikinci karayolu köprüsü yapılıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.