İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Türkiye her yıl bahçe ve balkonlara 450 milyon TL harcıyor

Türkiye her yıl bahçe ve balkonlara 450 milyon TL harcıyor

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de bir evin olmazsa olmazlarındandır bahçe ve balkon. Yapılan araştırmalarda bunu kanıtlar nitelikte. Araştırmaya göre; Türklerin yüzde 79,6’si balkon veya terasın bir evde mutlaka olması gerektiğini söylüyor. Bunu yeşil alanlar, parklar ve kendine ait oda takip ediyor.

“Bahçe ve balkonlarda iç mekan konforunun etkisini devam ettirmemiz gerekli”

Bu farkındalıkla şehir hayatında önemli bir ihtiyaca cevap veren bahçe ve özellikle balkonlar için yapılan harcamaların giderek arttığını söyleyen Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Başkanı Ahmet Güleç, bu artışın bahçe mobilyaları pazarının büyümesini beraberinde getirdiğini söyledi. Türkiye mobilya sektörünün 2017 yılında doğru bir uygulama olan KDV indiriminin etkisiyle 40 milyar TL iç pazar büyüklüğüne eriştiğini belirten Güleç, bunun içinde bahçe mobilyaları pazar hacminin 450 milyon TL civarında olduğunun altını çizdi. Güleç, “Pazarda sayıları yaklaşık 50’yi bulan üretici, plastik, cam, metal ve masif gibi malzemelerden üretim yaparken, plastik mobilyalar toplam satışların yüzde 42’sini oluşturuyor. Bambu, kamış, sepetçi söğüdü gibi Türkiye’de yetişmeyen ve Asya-Pasifik bölgesinden ithal edilen ağaçlardan dolayı yerli üretimde hammadde sıkıntısı yaşandığını biliyoruz. Üretimde durum böyleyken perakende ve satış tarafında ise iş hacminin giderek arttığını görüyoruz. Özellikle, yapı market ve ev perakendecileri ile e-ticaret kanalında her malzemeden bahçe mobilyaları yoğun olarak satılıyor” dedi.

Öte yandan yazlık evlerde büyük öneme sahip olan balkon ve bahçenin, şehirdeki evlerde de daha çok arandığının altını çizen MOSFED Başkanı Güleç, “Artık açık havada ve doğada vakit geçirme ihtiyacımızı evlerimizdeki bahçe ve balkonlarda gideriyoruz. Bu mekanlar pek çoğumuz için vazgeçilmez birer “nefes alma” yeri. Dolayısıyla bahçe ve balkonlarda iç mekan konforunun etkisini devam ettirmemiz gerekli. Bu farkındalıkla da konut projeleri geliştirildiği sürece sektörün büyümesini sürdürülebilir kılacağından hiç şüphemiz yok. Ayrıca ev dışı yeme-içme sektörü ve otel dış mekan mobilyaları da sektörün büyümesini sağlayan diğer önemli faktörler” dedi.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Türkiye her yıl bahçe ve balkonlara 450 milyon TL harcıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.