İstanbul 13°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Tekirdağ, Hayrabolu ve Muratlı arasındaki ulaşım kolaylaşacak

Karayolları Genel Müdürlüğü Hayrabolu-Tekirdağ yol ayrımı için harekete geçti. 35 bin 735 metre uzunluğundaki yol için 3 milyar 573 milyon 500 bin liralık bir ödenek ayrıldı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü 1. Bölge Müdürlüğü, üç merkezi etkileyen 35 bin 735 metrelik yolun ıslahı, yenilenmesi ve kapasitesinin artırılması için inşai faaliyetlere başladı.

Hayrabolu-Tekirdağ Ayrımı-Muratlı İl Yolu, söz konusu olan yerleşim merkezlerinin ulaşımını kolaylaştıracak. Yapılacak proje ile mevcut yolun şerit sayısı (2×1) korunacak, mevcut durumda 8 metre olan platform genişliği 12 m’ye yükseltilecek olup proje hızı 80 km/saat olacak.

Yolun ilerleyişi

Söz konusu güzergah; mevcut Tekirdağ-Hayrabolu D555 Karayolu’nun Çeneköy Mevkii’nin batısından ayrılarak doğu istikametinde devam ederek Muratlı ilçesine bağlanıyor. Mevcut durumda hali hazırda işletme faaliyetini sürdüren karayolu 8 metre genişliğinde ve 2×1 bölünmemiş yol standartlarında hizmet veriyor. Ancak mevcut yol güzergâhının geçtiği koridorun çoğunun tarım arazisi olması, mevcutta ulaşımın yer yer oldukça düşük geometrik standartlar ile sağlanması, ulaşımın düşük hizmet seviyelerinde sürdürülmesi nedeniyle mevcut yolun standartlarının iyileştirilmesi, yerleşimler arası mesafesin kısaltılması ve çevre yerleşimlere yüksek standartlı yol ile erişim imkanı sağlanması hedefleniyor.

Proje, hali hazırda mevcut ve işletilmekte olan yolun kamulaştırma koridoru içerisinde tesis edilecek, mevcut yol geometrisinin istenilen standartları sağlayamadığı kesimlerde ise proje standartlarının korunması amacıyla mevcut yolun dışına çıkılacak.

İki yılda bitecek

Güzergah boyunca; 7 adet köprü (4 tanesi mevcut, 3 tanesi yeni yapılacak), 6 adet kavşak (1 tanesi mevcut, 5 tanesi yeni yapılacak) ve 55 adet hidrolik amaçlı menfez yapısı planlanmış olup, bu yapıların bazıları korunacak bazıları da yeni tesis edilecek. Yapılması planlanan güzergahın ekseni merkez olmak üzere sağından 1.000 m ve solundan 1.000 m olmak üzere toplam 2.000 m’lik koridor ÇED inceleme koridoru olarak belirlendi.

Projenin tüm etüt ve proje çalışmalarının tamamlanmasının ardından inşaat çalışmalarına başlanacak olup, yaklaşık 2 yıllık bir sürede inşaat çalışmaların tamamlanarak yolun tekrar işletmeye alınması planlanıyor.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Yabancılar artık Türkiye’den konut almıyor