İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

T1 tramvay hattının 2 km’si yer altına alınıyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Raylı Sistem Projeler Müdürlüğü, T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay hattının ürettiği sorunlara çözüm bulmayı amaçlayarak hattın Zeytinburnu ve Seyitnizam arasındaki bölümleri yeraltına alacak bir proje yapmayı amaçlıyor. Projenin bedeli 292 milyon 500 bin TL olarak hesaplandı.

Ne hedefleniyor?

Zeytinburnu’ndan hemzemin olarak hareket eden hat Mithatpaşa İstasyonu’ndan önce yeraltına dalarak Mithatpaşa ve bir sonraki istasyon olan Akşemsettin İstasyonları’nı yeraltına alarak, Merkezefendi İstasyonu’ndan önce yeryüzüne çıkacak. Böylece söz konusu bölgede karma trafikten kaynaklanan zaman kayıpları ve trafik kazalarını azaltacak bir çözüm arayışı hedefleniyor.

Kayıplar azalacak

“Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı Seyitnizam ve Zeytinburnu İstasyonları arasındaki kısmın yeraltına alınması ile Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattının uzatma projesi kapsamında hâlihazırda 18,5 km uzunluk ve 31 istasyonla işletme altında olan T1-Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı’nın karayolu trafiği ile karma olarak geçtiği bölgedeki 2 istasyonun yeraltına alınarak proje alanında ortaya çıkan trafik problemlerini ve zaman kayıplarını azaltmayı amaçlanıyor.

Tarihi

T1-Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı’nın ilk bölümü olan Aksaray –Beyazıt arası 1992 yılında hizmete açılmış olup aynı yıl hat iki yönde de uzatılarak Topkapı ve Sirkeci arasında hizmet vermeye başladı. İşletmeye paralel olarak devam eden inşaat çalışmaları sonucunda hat 1994 yılında Zeytinburnu’na 1996 yılında ise Eminönü’ne uzatıldı.

Son olarak 2006 yılında Kabataş ve Bağcılar uzatmaları tamamlanan tramvay hattı, T1-Kabataş-Zeytinburnu ve T2-Zeytinbunu-Bağcılar olarak iki parçada işletilmekteydi. Yolculuk talepleri doğrultusunda 2011 yılında birleştirilen iki bölüm yeni ismini alarak aynı yıldan itibaren T1-Kabataş-Bağcılar tramvay hattı olarak hizmet vermeye devam ediyor.

T1-Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı Bağcılar, Zeytinburnu, Fatih ve Beşiktaş gibi İstanbul nüfusunun ve gün içi haraketliliğin çok yoğun olduğu bir lokasyonda hizmet veriyor. Bu sebeple benzer konfigürasyonda yer alan İstanbul içi veya dışındaki tramvay hatlarına göre oldukça yüksek bir yolculuk talebi ortaya çıkarıyor.

İstanbul’un en işlek koridorlarından

Proje konusu tramvay hattında yüksek yolculuk talebi sebebiyle oluşan yoğunluk bir yana, hattın geçtiği güzergâh İstanbul’un en işlek koridorlarında yer almaktadır. Yer yer karayolu trafiği ile karışan tramvay hattı oldukça düşük işletme hızlarıyla hizmet vermek durumunda kalarak güvenlik ve kaza riskleri tehdit oluşturuyor.

Çalışmalar 2 yıl sürecek

“T1 Tramvay Hattının (Zeytinburnu Seyitnizam Arası) Yeraltına Alınması” iş akımı proje ve inşaat olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Proje ve inşaatın tamamlanması ile birlikte tesis işletmeye alınıp halkın kullanımına sunulacak. Proje ve inşaat süresi toplam 2 yıldır.

Projenin Kapasitesi

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 2011 yılında tamamlanan İstanbul Ulaşım Ana Planı kapsamında oluşturulan Ulaşım Talep Modelini, İstanbul için yapılan tüm ulaşım altyapı projelerindeki yolcu ve araç trafiği talepleri belirlemek amacı ile kullanıyor. Söz konusu model, İBB Ulaşım Planlama Müdürlüğü tarafından çalıştırılmakta olup, İstanbul genelinde yapılan karayolu, demiryolu gibi tüm ulaşım altyapı projeleri bahsi geçen modeldeki çıktılar üzerinden tasarlanmaktadır.

“Seyitnizam-Zeytinburnu İstasyonları Arası Kısmın Yeraltına Alınması İşi‘ ile ilgili mevcut güzergahta ve istasyon yerlerinde önemli bir farklılık olmamasından dolayı Ulaşım Talep Modeli’nden sağlıklı bir çıktı alınamayacağı belirtilmiş, bu çerçevede söz konusu projedeki yolculuk taleplerini belirlemek üzere mevcut yolculuklar veya saha etütlerinden yararlanılarak sonuca gitmenin gerektiği ifade edilmiştir.

T1-Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı, daha önce de bahsedildiği gibi Zeytinburnu, Cevizlibağ, Beyazıt, Eminönü, Kabataş gibi şehrin en önemli yolcu çekim noktalarına değen ve kapasitesine oranla çok yüksek yolcu sayısına ulaşan bir raylı sistem hattıdır. Bu sebeple söz konusu tramvay hattının yolculuk talepleri 2014 yılından itibaren doygunluk noktasına ulaşmış hatta azalış trendine girmiştir.

Hatta ilave kapasite artışı olmadığı sürece doygunluk noktasına ulaşan bu yolculuk değerlerinin en azından artmayacağı varsayımıyla, Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı Seyitnizam ve Zeytinburnu İstasyonları Arasındaki Kısmın Yeraltına Alınması İşi’nde mevcut tramvay hattında 2016 yılında gerçekleşen istasyon bazlı saatlik yolculuk sayıları üzerinden bir yaklaşım yapılması benimsenmiştir.

Projenin inşaat döneminde 1 adet şantiye kurularak 100 kişi çalıştırılacak. 2 km uzunluğundaki projenin büyük bölümü delme tünel olarak inşa edilecek. İstasyonların yolcu giriş çıkış yapıları açık olacak. İstasyonların kapladığı alan ise 1.224 metrekareye tekabül edecek.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

T1 tramvay hattının 2 km’si yer altına alınıyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.