İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Sivas Çetinkaya – Malatya YHT projesi 3 yılda bitecek

TCDD Sivas Çetinkaya ile Malatya arasında bu ismi taşıyan 132 km.’lik YHT ray hattı döşemek ve işletmeye almak üzere harekete geçti. Proje; Sivas ili, Kangal ilçesi, Çetinkaya Köyü’nden başlayarak Malatya ili, Hekimhan, Yazıhan ve Battalgazi ilçelerinden geçecek.

İhalesi yapılmış

UBM Uluslararası Birleşmiş Müşavirler Müş. Hiz. A.Ş’ye ihale edilen proje 3 milyar 142 milyon 891 bin 169 TL’lik bir yapım maliyetine haiz bulunuyor. Gerekli izinler tamamlandıktan sonra inşaat çalışmalarının ise yaklaşık 3 yıl süreceği öngörülüyor.

Yüksek Hızlı Tren olarak konumlandırıldı

132 km.’lik güzergahın yaklaşık 38km’lik kısmı Sivas’ta, 94km’lik kısmı Malatya da kalıyor. Söz konusu proje geliş/gidiş olmak üzere iki hat ve hızlı tren standartlarına uygun projelendirildi. Hattın geometrik standartları, TCDD tarafından 200 km/saat proje hızına göre projelendirilen diğer hatlarla bütünlüğün sağlanmasını temin edecek şekilde onaylandı. Hattın inşaatı sırasında 3 tane şantiye kurulacak ve yaklaşık 450 kişi istihdam edilecek.

Sivas Çetinkaya – Malatya YHT Projesi; hem yük hem de yolcu taşımacılığında kullanılmak üzere planlandı. Mevcut durumda söz konusu proje koridoru içerisinde bulunan demiryolu hattı 200 km/sa hızı sağlayamayacağı için uygulanacak proje mevcut hattan bağımsız olacak.


Hekimhan, Yazıhan ve Çetinkaya’ya yeni istasyon

Proje kapsamında 34 tünel, 17 viyadük, 19 köprü, 44 alt geçit (alt geçitlerden 15 tanesi tarımsal alt geçit olarak planlanmıştır), 22 üst geçit, 14 aç-kapa yapılması planlandı. Ancak yapılması planlanan sanat yapıları ve sayıları, uygulama aşamasında ilgili kurumların isteği ve önerileri doğrultusunda değişebilecek. Ayrıca proje kapsamında 4 istasyon bulunacak. Mevcuttaki Malatya İstasyonu kullanılmaya devam edilirken Hekimhan, Yazıhan ve Çetinkaya’ya yeni istasyonlar inşa edilecek.

Ankara – Sivas Demiryolu’nun devamı olarak projeleri hazırlanan Sivas (Çetinkaya) – Malatya Demiryolu, Türkiye’yi batıdan doğuya kat edecek boylamasına ana arterin bir parçasını oluşturuyor. Avrupa’dan gelip İstanbul – Ankara – Sivas – Malatya demiryolu ile devam edecek bu hat, Doğu sınırımıza kadar ulaşarak Avrupa’yı Hem Kafkasya Bölgesi’ne hem de Ortadoğu’ya bağlayacak. Buna ilaveten, Ankara – İstanbul ve Ankara – İzmir Hızlı Tren hatlarının işletmeye açılması ile birlikte, ülkemizin doğusu ile batısı arasındaki bağlantıyı sağlayacak olan bu güzergahta çok yoğun demiryolu trafiği olacağı ön görülüyor.

4 saatten 40 dakikaya inecek

Yapılması planlanan hat, aynı zamanda Çetinkaya kavşağı ile beraber Elazığ ve Erzurum illerine de geçiş sağlayabilecek. Sivas-Malatya arasındaki konvansiyonel hat ile ulaşım yaklaşık 4 saat sürerken yeni projenin hayata geçmesiyle birlikte 40 dakikaya inecek.

Hızlı tren projesinin hayata geçmesi ile birlikte hem seyahat süresi azalacak hem de trafikten çekilecek yük ve yolcu araçları sayesinde motorlu araçlar nedeniyle atmosfere salınan gaz emisyonlarında azalım sağlanacak. Projenin ekonomik ömrü yaklaşık olarak 30 yıl olarak kabul edilirken yapılacak bakım çalışmaları ile bağlantılı olarak uzayabilecek.

Güzergâhta hizmet verecek olan yolcu trenleri 9 vagon ve 540 kişi kapasiteli olarak tasarlandı. Yük trenlerinde 10 vagon bulunacak ve her seferde 500 ton taşınacak.

Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Sivas Çetinkaya – Malatya YHT projesi 3 yılda bitecek

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.