İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Rize’yi Erzurum’a bağlayan Ovit Tüneli hizmete açıldı

Rize’yi Erzurum’a bağlayan Ovit Tüneli hizmete açıldı

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ovit Tüneli’nin açılışı için vatandaşlara seslenerek, “Ovit Dağı’nın zorluğunu Rize ve Erzurum halkı gayet iyi bilir öyle mi? İyi bilir miyiz? Kışın tüm uğraşlara rağmen aylarca buralar trafiğe kapalı mıydı? Şimdi bundan sonra bir gidiş, bir geliş ve bu tünelin uzunluğu ne kadar? 14 kilometre bu tünelin uzunluğu. Ovit geçidi herhangi bir tünel değil, aynı zamanda bu geçit Avrupa ve Orta Asya’ya açılan Kafkas’ya koridoru üzerinde bulunması sebebiyle stratejik öneme sahip.” diye konuştu.

Türkiye’nin kuzey güney ulaşım hattının da başlangıç yerinde bulunun Ovit geçidini bu tünel yapılmadan önce ancak 11 kilometre tırmanıp sonra da 10 kilometre inerek geçmenin mümkün olduğunu kaydeden Cumhurbaşkanı Erdoğan, şöyle devam etti:

Ovit Tüneli’nin havadan videosu

“Ovit Tüneli’nin açılışı stratejik öneme haizdir”

“Kendisi zaten zorlu olan bu güzergah kışın aşılmaz hale gelmişti. Biz bu projeye ilk başladığımızda bazıları ne diyordu ‘hayal, burayı yapamazlar.’ Yaptık mı, bitirdik mi? Çünkü 1880’den beri bu proje hep konuşulmuştur ama yapılamamıştır. Prensip olarak katılmadığım temel atma törenlerine burada katıldım. Çünkü bir inancım vardı çünkü bunu yapmamız gerekiyordu ve Allah’a hamdolsun, bugün bu sözümüzü gerçekleştirdik ve bu kış Ovit Tüneli kapanmadı, hiç kapanmadı.”

Erdoğan, şunları söyledi:

“2012 yılında başladığımız Ovit Tüneli’ni işte bugün sizlerin emrine sunuyoruz. Tünelin hizmete girmesiyle bu yıl inşallah nasıl ki hiçbir sıkıntı yaşamadıysak, yol da 4 kilometre ne oluyor? Kısalıyor. Karadeniz limanlarına ulaşım kolaylaşacağı için bölgenin ticaret trafiğinde gözle görülür bir artış olacak. Bu açılışı Türkiye’nin seçim arifesinde olduğu bir zamanda yapıyoruz. 24 Haziran’da seçim var mı? Var. Ovit Tüneli’nin inşa hikayesi ile ülkemizin kalkınma hikayesi aynıdır.”

Türkiye’nin ilk çeyrekteki büyüme rakamlarına değinen Erdoğan, “Ama bunu bile beyefendiler hazmedemediler. ‘Cebinize bir şey girdi mi?’ diyor. Ey zavallı, işte cebine giren, Ovit Tüneli. Bu senin cebine girmez. Seni kendi cebine sokar, öyle bir büyüme bu. Bununla beraber G20 ülkeleri arasında 2. olduk. OECD ülkeleri arasında 1 numara olduk.”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, açılışın ardından tünelin içinde makam aracını kullandı. Tünelin 6 kilometrelik bölümünü araçla gidip gelen Erdoğan’a, TBMM Başkanı İsmail Kahraman ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan eşlik etti.

Erdoğan, konuşmasının ardından tünelin içinde makam aracını 6 kilometre kadar kendisi kullandı.

Sağanak ve dolu dolayısıyla vatandaşlara tünelin içinde otobüsten seslenen Erdoğan, konuşmasının ardından tünelin içinde makam aracını kullandı. Tünelin 6 kilometrelik bölümünü araçla gidip gelen Erdoğan’a, TBMM Başkanı İsmail Kahraman ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan eşlik etti. Törene, Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ, Gençlik ve Spor Bakanı Osman Aşkın Bak, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hayati Yazıcı ve diğer ilgililer katıldı.

Dünyanın en uzun 2. tüneli

  1. Rize’nin İkizdere ile Erzurum’un Ispir ilçeleri arasındaki Ovit Dağı Geçidi’nde yapılan, 14.3 kilometreyle Türkiye’nin en uzun, dünyanın 2. uzun çift tüplü karayolu tüneli olan Ovit Tüneli’nin inşaatı 6 yılda tamamlandı.
  2. Başbakanlık Osmanlı arşivi kayıtlarına göre, 1880 yılı Osmanlı Devleti’nin kalkınma çalışmalarında yer alan tünel projesiyle 138 yıllık hayal gerçekleşti. Ovit Tüneli fikri Haşan Fehmi Paşa tarafından ortaya atılmıştı.
  3. Proje için ilk adım 1930 yılında yol projesi ile hayata geçirildi. O dönem kazma ve küreklerle yol yapımına başlanan bölgeye, Rize’den de vatandaşlar gruplar halinde giderek çalıştı.
  4. Hayata geçirilmesi yıllarca gündemden düşmeyen Ovit Tüneli Projesi ise Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Başbakanlığı döneminde tekrar masaya geldi ve 13 Mayıs 2012 tarihinde temel atıldı.
  5. Tünelin giriş kotu 2 bin 54, çıkış kotu ise 2 bin 260 metre.
  6. 2123 günde yapımı tamamlanan ve 412 milyon 366 bin liraya mal olan Ovit Tüneli ile Rize- Erzurum arasındaki ulaşım 4.4 kilometre kısalırken, bölgede 12 ay boyunca kesintisiz ulaşım sağlanmış olacak.

Asena Akçay, Selçuk Kılıç, Muhittin Sandıkçı, Tuğba Yardımcı-AA

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Rize’yi Erzurum’a bağlayan Ovit Tüneli hizmete açıldı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.