İstanbul 14°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Rize İyidere Lojistik Limanı’na 700 milyon TL

Rize İyidere Lojistik Limanı projesi Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından İyidere’deki Hazar Mahallesi Fabrika Mevkiinde geliştiriliyor.

Rize-Trabzon illerinin sınırındaki proje alanı, Rize şehir merkezine 20 km, İyidere’nin merkezine 3 km, Trabzon şehir merkezine ise 50 km uzaklıkta bulunacak. En yakın konutun 50 metre mesafede olacağı proje Ovit Tüneli hizmete girdiğinde karayolunun denize ulaştığı ilk noktada olarak öne çıkıyor.

Karadeniz’i Doğuya ve Güneye bağlayacak

İç ve Doğu Anadolu’ya geçiş noktası konumunda olan İyidere, yurtiçi ve yurtdışından gelen yük gemilerinin, yüklerini limana boşaltarak, buradan İç ve Doğu Anadolu’ya karayolu ile daha hızlı bir şekilde ulaştırmasını sağlayacak. Aynı şekilde İç ve Doğu Anadolu üretilen ürünlerin bu liman üzerinden deniz yolu ile yurtiçi ve yurtdışına nakliyesi yapılacak.

Rize İyidere Lojistik Limanı deniz dolgusuna yapılacak

Konteyner, genel kargo, kuru yük ve ro-ro gemilerine hizmet vermek üzere çok amaçlı olarak planlanan liman terminal sahası, Karadeniz sahil yolunun deniz tarafına yapılacak dolgu sayesinde oluşturuluyor. Liman-içi baseni ve rıhtım önleri -15.0 m derinliğe taranarak tasarım gemilerinin ihtiyaç duyduğu su derinliği sağlanacak.

Nasıl olacak?

Konteyner rıhtımı raylı tip, kuru yük rıhtımı ise mobil tip vinçlerin çalışabileceği şekilde detaylandırıldı. Ro-ro rıhtımı ise kedi yolları ile bağlanan dolfen yanaşma sistemine sahip olup, taşıt trafiğini sağlayan kapak atma rampalı 1 adet ano ile çözümlendi. Tali dalgakıranın liman basenine bakan iç kısmında, -5 metre su derinlikte su-içi betonlu rıhtım tasarlandı. Halihazırda Rize İyidere Lojistik Liman projesi ile ilgili imar planı çalışmaları devam ediyor.

2.780 metrelik ana dalgakıran

Rize İyidere Lojistik Limanı kapsamındaki ana dalgakıran 2.780 metre uzunluğunda, tali dalgakıran 460 metre uzunluğunda, dolfenli rıhtım 272,5 metre uzunluğunda olacak ve üzerinde 7 dolfen yer alacak.

Ayrıca 5 metrelik rıhtım 280 metre uzunluğunda, kuru yük rıhtımı 488,7 metre uzunluğunda ve konteyner ile genel yük rıhtımı ise 708,2 metre uzunluğunda inşa edilecek.

İyidere Lojistik Limana 60.000 DWT’lik gemilerin yanaşarak kuru, sıvı ve konteyner gemilerinin kullanmasına olanak sağlanacaktır. Bu gemilerin yanaşabilmesi için yetersiz olan deniz derinliğini artırmak amacıyla 681.121 metrekarelik alanda olmak üzere toplam 3.405.605 m3’lük dip tarama işlemi gerçekleştirilecek. 600 metre ve 400 metre çaplara sahip 2 adet manevra dairesi, yaklaşık 750 bin m2’lik su alanından oluşacak.

Doğu Karadeniz Bölgesi için yapılan 2050 yılı tahmininde yaklaşık 53 milyon ton yük hesaplandı. Bölgenin teorik yük kapasitesi yaklaşık 35 milyon ton olarak belirlenirken 2050 yılı yük tahminleri ile teorik kapasite arasındaki fark ~18 milyon ton olarak görüldü. Yapılan çalışmalar neticesinde Endüstriyel Gelişme Bölgesinde 2050 yılında hizmet verilecek yük miktarının (elleçleme) ~18 milyon ton olması bekleniyor.

Geri saha dolgu alanı 450 bin metrekare

Yapılan tahminler neticesinde planlanacak olan Doğu Karadeniz Endüstriyel Gelişme bölgesi için 2050 yılında elleçlenebilecek yük miktarı 18.000.000 ton olarak öngörülerek, lojistik limanda; depolama, ulaşım, idari vb. amaçlarla kullanılacak diğer yapıları da inşa etmek adına yaklaşık 450 bin m2’lik bir geri saha dolgu alanı planlandı.

Bu dolgu alanında yaklaşık olarak:

Konteyner terminali depolama alanları 59.000 m2
Genel kargo terminali depolama alanları 58.000 m2
Sıvı yük terminali depolama alanları 9.000 m2
Kuru yük terminali depolama alanları 81.000 m2 olmak üzere toplam: 207 bin metrekarelik depolama alanı planlandı.

Projedeki dolgunun büyük bölümü taşlarla yapılacak olup rıhtım betonları, ana dalgakıran koruma tabakalarının bir kısmı (antifer bloklar) betonla oluşturulacak. Projenin inşaat aşamasında dolgu için yaklaşık 4.630.000 ton anroşman taşın kullanılması planlanıyor.

Proje kapsamında kırma-eleme-yıkama tesisi ya da hazır beton tesisi kurulmayacak. 3 yıl sürmesi beklenen inşaat aşamasında 250 kişinin, işletme aşamasında da 150 kişinin çalıştırılması bekleniyor.

İyidere Lojistik Limanı geri alanında;

İdari binalar,
Personelin ve limanı kullanılacaklar için sosyal altyapı binaları,
Gümrük binası,
CFS (Konteyner yük alanı) alanı,
Antrepo alanları,
Trafo merkezi,
Atölye,
Atık alım ve geçici depolama tesisleri,
Su deposu,
Geçici yük depolama alanı,
Liman giriş-çıkış kompleksi,
Arama (X-Ray) kontrol hangarı
Kantar,
Yakıt ikmal istasyonu

yer alacak.

Hüseyin Belibüağlı-Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Rize İyidere Lojistik Limanı’na 700 milyon TL

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.