İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Networks Grup’tan 5 adımda hızlı satış tüyoları

İstanbul’da bugüne kadar 6 farklı projenin geliştirme ve satış sürecinde yer alan ve son olarak Bakırcı Yapı’nın satışa çıkan yeni konut projesi Serenity City’nin satışını üstlenen Networks Grup’un Yönetim Kurulu Üyesi Emre Çapkın, gayrimenkul projelerinde hızlı satışın tüyolarını paylaştı. Bugüne karar Ataköy, Halkalı, Basın Ekspres Yolu, Bahçeşehir gibi lokasyonlarda satış ve pazarlama çözümleri geliştirdikleri projelerin hızlı satıldığını ve satış dönemini yüksek ciroyla kapattıklarını anlatan Emre Çapkın, bir projede birçok doğruyu bir araya getirdikten sonra domino taşı gibi sistemli ve hızlı bir satış ivmesi oluşacağını belirtti.

2

‘Önce detaylı check up yapmak gerekir’

Hızlı satış için gereken faktörleri 5 başlık altında toplayan emre çapkın bu adımların başında doğru ürün için detaylı check up yapmak geldiğini söyledi. Doğru ürün geliştirmek için elde edilmesi gereken verileri bölgeyle ilgili pazar analizi, demografik yapısı ve talepte bulunduğu ürünün tespit edilmesi ve ihtiyacı, rakip projelerin ürün detayları ve fiyat merdiveni, projeyi farklılaştırabilecek sosyal imkanlar olarak sıralayan Çapkın, Networks’ün doğru ürünü geliştirmeye ruhsat aşamasından önce başladığını ve firmayı daha satışa başlamadan milyonlarca TL kara geçirebildiğini vurguladı. Ayrıca lokasyona göre ürün geliştirmenin de önemli olduğuna dikkat çeken Çapkın “Şehrin çeperlerindeki bir projenin çok üst segmentte ürün kalitesiyle geliştirilmesi maliyeti artırır, hedef kitleyle örtüşmez ve satışı zorlaştırır. Tersine şehrin merkezinde lüks bir semtte yapılacak projede düşük segmentte ürün kalitesi olması da hedef kitleyle örtüşmediği için satışı zorlar” bilgisini verdi.

‘Bölgenin fiyat merdivenine uymak şart’

Tüm firmaların ürünlerini en yüksek karlılık ile satmak istemesine karşılık fiyat belirleyen unsun rekabet koşulları ve piyasa olduğuna işaret eden Çapkın, mevcut rekabet koşulları ve piyasaya göre aynı lokasyondaki ürünlerin fiyat merdiveni oluşturmak ve satış senaryosuna göre başlangıç ve bitiş metrekare fiyatları belirlemek gerektiğini söyledi. Çapkın bu noktada ortaya çıkan karlığın firmayı tatmin etmezse o lokasyonda o ürünü geliştirme kararı almanın doğru olacağını ifade etti.

‘Ulaşımı dikkate alın’

Şehir merkezine ve iş merkezlerine olan yakınlık kadar, Metro, metrobüs gibi ulaşım araçlarına, ulaşım akslarına, eğitim ve sağlık kurumlarına yakınlığın da önemli olduğunu kaydeden Emre Çapkın, “Bölgeye yapılan yatırımlar doğru lokasyonu belirlemenin önemli kriterleridir” uyarısında bulundu.

‘İşin özü doğru pazarlama’

İyi proje yapmak kadar doğru pazarlanmanın da önemli olduğuna dikkat çeken Emre Çapkın, proje hacmine göre ayrılan pazarlama bütçesinin belirlenmesi ile başlayan pazarlama sürecinde bütçeyi doğru mecralarda ve doğru zamanlarda kullanmanın da satış hızını geliştiren bir unsur olduğunu anlattı. Satış ofisine gelip alım gerçekleştirmeyen her müşterinin ekstra maliyet olduğuna belirten Çapkın, “Bu da profesyonel satış ve pazarlama ekipleriyle çalışmanın hem doğru pazarlama yönetimi hem de satış ofisine gelen müşterinin satışa dönme oranı için önemlidir” açıklamasında bulundu.

‘İlk algı satış ofisinde oluşur’

Satış ofislerinin tasarımı ve fiziksel şartlarının firmanın ve projenin müşteri gözündeki aynası olduğunu ifade eden Emre Çapkın, müşterilerin algısının satış ofisinde aldıkları ilk intiba ile oluştuğuna dikkat çekti. Çapkın bu algıyı yönetmenin ve yukarıya çekmenin de bazı püf noktaları olduğunu söyledi.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Networks Grup’tan 5 adımda hızlı satış tüyoları

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.