1965-2000 yılları arasında doğan ve X,Y, Z olarak adlandırılan kuşaklar, niteliklerine, davranış tarzlarına ve alışveriş alışkanlıklarına göre değişkenlik gösteriyor. Bu fikirden yola çıkan Türkiye mobilya sektörünün nabzını tutan Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), X,Y ve Z olarak adlandırılan bu kuşakların mobilya tercihlerini araştırdı.
Mosder’in araştırmasına göre, 1965 – 1979 yılları arasında doğan ve risk sevmeyen, disiplinli, otoriter ve geleneksel bakış açısına X kuşağı, daha ağır ve dayanıklı olan kayın, meşe, kiraz, ceviz ya da akağaç gibi ağaçlardan üretilen mobilyaları tercih ediyor. Tasarım olarak da oldukça keskin çizgileri yaşam alanlarına taşıyan X kuşağı, ortalama 8 yılda bir mobilya değiştiriyor.
Genellikle ev rahatlığında çalışma ortamları isteyen Y kuşağı ise eski kuşağın tercihini kasvetli olarak görüyor. Bu kuşak mobilya tercihini rahatlıktan yana kullanıyor. Sosyal yönleri gelişmiş olan Y kuşağı, ceviz yerine genellikle modern mobilyaları tercih ederken, mobilya seçimlerinde işlevselliği, rahatlığı ve özgürlüğü ön planda tutuyor. 1980-1999 yılları arasında doğanları kapsayan Y kuşağının teknolojiden de faydalandığını, bu nedenle teknolojik ürünleri de tercih edebildikleri belirtilen araştırmada bu kuşağın tüm mekanlarda huzur yaratacak bej, krem, vizon ve gri tonları kullandığı, 3,5 – 4 yılda bir mobilya değiştirdiği kaydediliyor.
2000 yılında doğanlarla başlayan Z kuşağının en yaşlı üyeleri, şu anda lisede. Bu nedenle teknolojiyle iç içe büyüyen bu kuşak, ailelerini yönlendirerek daha teknolojik mobilyaları almalarını sağlıyor. Mobilya markalarının da bu farkındalıkla son teknolojiyi kullanarak ürünler geliştirdiği belirtilen araştırmada akıllı telefon, müzik çalar gibi ürünleri şarj edebilen usb portala sahip mobilyaların Z kuşaklarının odalarında yer aldığı vurgulanıyor.
MOSDER, X, Y ve Z kuşaklarının mobilya tercihlerini araştırdı