İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Mersin’deki kurvaziyer limanı yenileniyor

Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği ciddi bir yatırıma imza atıyor. Mersin Uluslararası Limanı Mersin Limanı’nda Genişleme Projesi faz-2 kapsamında rıhtım ve dip taraması yapılacak. Proje kapsamında 2009’dan bu yana hizmette olan kurvaziyer limanı özelliğini yitirirken yenisi inşa edilmiş olunacak.

Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği yatırımda

Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği, 950 milyon liralık yatırımla işlettiği Mersin Kruvaziyer ve Konteyner Limanına ilave dolgu ve yeni bir kurvaziyer liman yapacak. Bunun için deniz dibinde tarama yapılacak ve ana ana mendirek 100 metre kısaltılacak.

Yeni kurvaziyer limanı yapılacak

Bu proje kapsamında ise inşası tamamlanmış olan 27.912 metrekarelik alanın güneyine ve batısına toplam 176 bin 335 metrekarelik ilave dolgu alanı yapılacak. Proje kapsamında yeni yapılacak dolgu nedeniyle, liman kurvaziyer özelliğini yitirecek. Bu nedenle, mevcut kurvaziyer limanın güneyinde yeni yapılacak dolgu üzerinde 11 bin 845 metrekarelik (176 bin 335 metrekarelik dolgu alanına dahil) alana sahip yeni bir kurvaziyer liman oluşturulacak.

Projenin yatırım ve işletme süresi

Yapılması planlanan ilave dolgu, tarama ve diğer inşa işlemlerinin toplam 36 ayda, tamamlanması planlanıyor. Projenin işletme süresi Mersin Limanı’nın durumu göz önüne alınarak sınırlandırılamıyor. Fakat limanın işletme hakkı MIP tarafından 36 yıllığına TCDD devralındığından faaliyet sahibi açısından işletme süresi bu süre ile sınırlı bulunuyor. Bu süre sonrasında da ilgili işletmeciler limanın bu kullanımından faydalanmaya devam edebilecek.

Yapılan modelleme çalışmaları sonucunda gemilerin rahat ve güvenli bir şekilde yanaşabilmesi için 2370 metre x 8 metre ebatlarında olan ana mendirek (doğu mendireği) 100 metre kısaltılarak 2270 metre x 8 metre ebatlarına indirilecek ve daha büyük gemilerin draft derinliğini sağlamak için dip taraması yapılacak.

9 yıldır hizmette

2009 yılında ÇED olumlu kararı alınan projenin 123 bin 677 metrekarelik ilave dolgu alanında sadece 1. genişleme alanı kapsamında yer alan 27 bin 912 metrekarelik alan inşası tamamlanarak işletmeye açılmıştı. Geriye kalan 95 bin 765 metrekare (1.320 metrekare +94.445 metrekare)’lik alanda ise dolgu alanlarının plan onay aşamasında yapılan detaylı mühendislik çalışmaları sonucunda gerek ana mendirek alanı içerisinde kalan TCDD Mersin Limanı’na gelecek gemiler ile Ataş ve Petrol Ofisi iskelelerine yanaşacak gemilerin manevra güvenliğinin sağlanabilmesi gerekse yapılacak dolgu maliyetinin uygulanabilir limitler dışında olduğu tespit edilmesi sebebi ile herhangi bir inşaat çalışması yapılmayarak bu alanın yapımından vazgeçilmişti.

Mersin Kruvaziyer ve Konteyner Limanı’nda mevcut 21 adet rıhtım bulunuyor. Proje kapsamındaki yapılar ile rıhtım sayısında her hangi bir değişiklik olmayıp, değişiklik rıhtım boyutları, konteyner depolama alanında kapasite artışı ve limana yanaşacak gemilerin boyutlarında olacak.

Mersin kruvaziyer ve konteyner limanında 1 nolu rıhtım kruvaziyer rıhtımı olarak kullanılmakta olup, 140 m ye kadar yolcu gemilerini kabul edebiliyor. Yapılması planlanan ilave dolgu alanı ile kurvaziyer liman özelliğini yitirecek ve bu alanın önüne yapılacak dolgu konteyner sahası olarak kullanılacak. Bu nedenle mevcut kurvaziyer limanın (mevcut 1 nolu rıhtım) hemen batısına yeni bir kurvaziyer limanı yapılacak.

Dolgu alanının yapılması ile toplam rıhtım sayısında değişlik olmayacak. Dolgu alanının batısında yeni yapılacak dolgu ile mevcut rıhtımlar yerine toplam 743 m uzunluğunda 3 adet rıhtım, doğusunda ise mevcut rıhtımlara 368 m yeni rıhtım ilave edilerek toplam rıhtım sayısı korunacak.

Dolgunun gerçekleşmesi ile oluşacak 1 nolu rıhtım (kurvaziyer rıhtım) dışındakilerde her hangi bir operasyonel faaliyet (elleçleme, yükleme-boşalatma vb.) yapılmayacak. Bu rıhtımlar sadece gemilerin bağlanması için kullanılacak. 1 nolu rıhtımın ise gerisinde kapak atma rampası yapılacak olup, kurvaziyer gemiler geldiğinde bu rıhtım kullanılacak.

Proje kapsamında yapılması planlanan yapılar, tarama ve mendireğin kısaltma işlemleri ile limana en büyük Maersk EEE serisi; Boy: 400 m, Draft: -16m özelliğinde gemiler yanaşabilecek.
Ayrıca, limanda yapılacak ilave dolgu alanlarının tamamlanması ile limanın gemi kabul kapasitesini önemli ölçüde artıracak. Projenin hayata geçmesi ile limanın mevcut 2,6 milyon TEU (Twenty-foot Equivalent Unit) olan mevcut konteyner kabul (elleçleme) kapasitesini yaklaşık 3,6 milyon TEU’ya, mevcut stoklama kapasitesi ise 2,1 milyon TEU dan 2,9 milyon TEU ya çıkacak.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Mersin’deki kurvaziyer limanı yenileniyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.