İstanbul 13°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kırşehir-Aksaray Demiryolu 3 ili YHT’ye bağlayacak

TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü Kırşehir-Aksaray Demiryolu projesi için 3 milyar 362 milyon 11 bin 885 liralık bir yatırım ayırdı. Proje ile üç il Ankara Sivas YHT’ye bağlanacak.

TCDD Genel Müdürlüğü Kırşehir-Aksaray Demiryolu için harekete geçti. Kırşehir Merkez ilçe, Aksaray’ın Ortaköy ve merkez ilçeleri ile Nevşehir’in Gülşehir ilçesinden geçen hat, Ankara – Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı ile Kayseri – Nevşehir – Aksaray – Konya – Antalya Hızlı Tren Hattı arasında bağlantı görevini üstlenecek. Hattın uzunluğu 74 bin 307 metre (74,3 km) uzunluğunda olacak.

2 kesimden oluşuyor

Bu bağlantı hattı, iki kesim olarak planlandı. Birinci kesim; Ankara Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı’ndan Delice’de ayrılan ve Kırşehir Merkez ilçede sonlanan Delice-Kırşehir Demiryolu Hattı olurken ikinci kesim ve bu proje olan “Kırşehir-Aksaray Demiryolu” hattını oluşturacak.

Kırşehir – Aksaray Demiryolu, Delice – Kırşehir Demiryolu Hattı’nın bitiminden başlayacak ve Kayseri – Nevşehir – Aksaray – Konya – Antalya Hızlı Tren Hattı’na bağlanarak son bulacak. Söz konusu demiryolu hattı; Kırşehir, Aksaray ve Nevşehir illerini kapsayacak. Projenin kamulaştırma koridoru içerisindeki toplam alan miktarı 371,54 hektar olarak hesaplandı.

Hattın;

36,7 km’si Kırşehir’in Merkez ilçesinden,
33,5 km’si Aksaray’dan,
22 km’si Ortaköy’den,
11,5 km’si Merkez ilçeden,
4,1 km’si Nevşehir’in Gülşehir ilçesinden
geçecek.

Hat üzerinde Km: 41+300 civarında Bozkır Ortaköy (Aksaray)’da hizmet verecek 1 adet istasyon inşa edilmesine kararlaştırıldı.

Proje kapsamında;

85 menfez,
40 alt geçit,
15 üst geçit,
1 aç-kapa yapısı,
4 köprü,
5 viyadük tesis edilecek.

Proje bedeline kadar?

Proje bedeli 3 milyar 362 milyon 11 bin 885 lira olan hattın inşaatının 4 yılda tamamlanması öngörüldü. Bu süre içerisinde 3 şantiye tesisi kurulacak olup, her bir şantiyede ortalama 120 kişiden toplam 360 kişiye istihdam sağlanacak. İşletme aşamasında da 20 personelin çalışması öngörülüyor. Planlanan proje hem yük hem de yolcu taşımacılığında hizmet verecek.

2 km genişliğinde inceleme hattı ayrıldı

Güzergah ekseni merkez kabul edilerek sağından ve solundan 1 km olmak üzere toplam 2 km’lik koridor, inceleme koridoru olarak ayrıldı. Trenlere 160-200 km/s hız yapma imkanı veren proje, çift hat olacak. Platformun genişliği 14,5 metreyi bulacak.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kırıkkale-Delice Yol ayrımı genişletilecek

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.