İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Kayseri, Nevşehir, Aksaray, Konya ve Antalya YHT hattı 607 km.

Kayseri, Nevşehir, Aksaray, Konya ve Antalya YHT hattı 607 km.

Ulaştırma Bakanlığı TCDD Genel Müdürlüğü; 25 Şubat 2014 tarihinde Antalya-Kayseri Demiryolu Projesi olarak iznini aldığı Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya YHT Projesi’nin ÇED Raporu’nu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na ulaştırdı.

İnşaatı 4 yıl sürecek

İlk planlamada 639,206 km olan hattın uzunluğu, güzergahının tekrar değerlendirilmesi ve gereken değişikliklerin yerine getirilmesinden sonra 607 km’ye indi. Projenin inşaat aşaması 4 yılda tamamlandıktan sonra işletmeye alınması planlanıyor.

Bakanlığın hazırladığı plana göre tren yolu hattı;

Antalya’da Aksu, Serik ve Manavgat’tan, Isparta’da Sütçüler’den, Konya’da Emirgazi, Beyşehir, Seydişehir, Akören, Meram, Çumra, Karatay ve Selçuklu’dan, Aksaray’da Eskil ve Merkez ilçelerinden, Nevşehir’de Acıgöl, Merkez, Avanos ve Ürgüp’ten, Kayseri’de de İncesu ve Kocasinan ilçelerinden geçecek. 6 il sınırlarından geçen ve dört kesimden oluşan hattın uzunluğu toplam 607+566,37 km’ye ulaşacak.

Projenin bedeli ise şöyle hesaplandı:

Manavgat-Seydişehir (Seydişehir-Antalya) Kesimi 3.654.543.600 TL.
Konya-Seydişehir Kesimi 1.678.792.500 TL.
Konya-Aksaray kesimindeki ana hat 1.160.667.298 TL.
Konya Yük Hattı 305.625.260 TL.
Aksaray-Kayseri Kesimi 2.941.938.731 TL. olmak üzere
Toplam 9.741.567.389 TL

Antalya’ya gelen turist, Anadolu’nun içlerini de tanıyacak

Ulaşım politikaları v e hedefleri doğrultusunda TCDD’nin otoyollar gibi raylı sistem için de 2023 ve 2035 yılı hedef ağları bulunuyor. Antalya’yı, Konya, Aksaray, Nevşehir ve Kayseri’ye bağlayan bir turizm hızlı tren hattı ile Antalya’daki turistlerin Ürgüp, Nevşehir, Kayseri ve Konya’ya uzanmaları da planlanıyor.

Böylece Antalya ve çevresine gelen milyonlarca turist için alternatif turizm olanakları (turistler Mevlana Türbesini ziyaret için Konya’ya, Kapadokya’daki güzellikleri görebilmek için Nevşehir’e, Erciyes’te kayak yapabilmek için de Kayseri’ye kolayca gidebilecek) sağlanacak ve turist başına kazanılacak döviz miktarı artacak.

Turizmi büyük katkı sağlar

Sosyo-ekonomik açıdan gelişmiş illeri birbirine bağlayan Kayseri-Nevşehir- Aksaray-Konya- Antalya YHT Demiryolu Projesi, bölgesel ve ulusal kalkınma açısından önem taşıyor.

Turizm açısından da stratejik öneme sahip olan Antalya, Konya, Nevşehir illerinin birbirine söz konusu demiryolu hattı ile bağlanacak olması, bölgesel turizm potansiyelini arttırma açısından önem arz ediyor. Daha geniş bir pencereden bakıldığında ise kuzey-güney aksında Türkiye için önemli bir hat olduğu görülebilir.

Güzergâhın planlanan diğer hatlarla entegrasyonu sağlandığında ülke ölçeğinde çok büyük bir proje olacağı görülebiliyor. Artacak insan ve mal akımlarında, kara taşımacılığında entegre bir şekilde planlanmakta olan yüksek hızlı tren hatlarının oluşturduğu ulaşım koridorları stratejik önem kazandırıyor.

Yükler Mersin ve Antalya Limanlarına aktarılacak

Yani Antalya ve çevresine gelen turistler ile İç Anadolu Bölgesi turizmi de canlandırılabilecek. Karma hat olarak yapılması planlanan proje güzergâhı ile yük taşıma hattı tamamlandığında Kayseri, Konya, Nevşehir ve Aksaraylı sanayiciler ürünlerini Mersin ve Antalya limanlarına daha kısa sürede ulaştırabilecek.

İç Anadolu Bölgesi için demiryolları hattı önemli

Tüm ülke için olduğu gibi İç Anadolu Bölgesi için demiryolları hattı oldukça önem arz ediyor. Hem yük hem de yolcu açısından bölgenin ulaşımının kolay hale getirilmesi ülke ekonomisinin gelişimi açısından YHT hatları önemli bir ulaşım alternatifi olarak karşımıza çıkıyor. Karayolları ağlarında bölünmüş yollar tamamlanmak üzere olsa da, yük taşımacılığı için demiryollarının da aktif olarak kullanılması, zaman ve ulaşım maliyetleri açısından daha tercih edilebilir bir seçenek haline geliyor.

Sosyo ekonomik önemi çok daha fazla

Projenin mevcut ve/veya planlanan projelerle ilişkisi, ekonomik ve sosyal yönden ülke, bölge ve/veya iller ölçeğinde önem ve gerekliliği, söz konusu proje kapsamında Antalya, Isparta Konya, Aksaray, Nevşehir ve Kayseri illeri, planlanan diğer Yüksek Hızlı Tren projeleri ile entegre edilerek İç Anadolu, Marmara, Ege ve diğer bölgelere ulaşımı kolaylaştıracak.

Mevcut karayolu ile Antalya ve kuzeyde yer alan iller arasındaki yolların standartları oldukça düşükken bu projeyle demiryolu bağlantısının sağlanması ile karayolu kullanım oranı düşecek ve ulaşım standartları artacak.

Böylece nerelere ulaşılabilecek?

Diğer yüksek hızlı tren projeleri ile entegrasyonu sağlanacak olan Kayseri- Nevşehir-Aksaray-Konya- Antalya Hızlı Tren Demiryolu Projesi vasıtasıyla; Antalya, Isparta, Konya, Aksaray, Nevşehir ve Kayseri İleri’nden;

  1. Yapımı tamamlanmış olan Ankara-Konya Demiryolu Projesi ile Ankara’ya,
  2. Ankara-Eskişehir-İstanbul Demiryolu Projesi ile Eskişehir ve İstanbul’a,
  3. Konya-Mersin Demiryolu Projesi ile Mersin’e,
  4. Eskişehir – Afyonkarahisar (Zafer Havaalanı Bağlantısı Dahil) Burdur – Antalya Demiryolu Projei ile Burdur, Isparta, Afyon, Aydın, Kütahya ve Eskişehir’e,
  5. Kırşehir-Aksaray-Ulukışla Demiryolu Projesi ile Kırşehir ve Niğde’ye, direkt olarak demiryolu vasıtasıyla ulaşım sağlanacak.

Hattı oluşturan 4 kesimin uzunlukları

  • Manavgat-Seydişehir (Seydişehir-Antalya) Kesimi 164+695 km
  • Konya-Seydişehir Kesimi 95+768,37 km
  • Konya-Aksaray Kesimi Ana Hattı, 140+665 km
  • Konya-Aksaray Kesimi Yük Hattı, 46+857 km
  • Aksaray-Kayseri Kesimi toplam 149+083 km

Hattın toplam uzunluğu 607+566,37 km’e ulaşacak.

Sanat yapıları geçişi mümkün hale getirecek

  • 66 tünel
  • 62 köprü
  • 24 viyadük
  • 102 üst geçit
  • 391 alt geçit
  • 5 istasyon
  • 8 siding planlanıyor.

Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kayseri, Nevşehir, Aksaray, Konya ve Antalya YHT hattı 607 km.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.