İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kaynarca-Tuzla Metro Hattı’nın inşaatı başladı

Geçtiğimiz Mart ayında ihalesi gerçekleştirilen Kaynarca-Tuzla Metro Hattının inşasına İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından başlandı. Metronun hizmete girmesini sabırsızlıkla bekleyen bölge halkında ise bu durum büyük mutluluğa yol açtı. Kaynarca-Tuzla ve Pendik Merkez-Kaynarca Hatları olmak üzere iki ayrı güzergâhtan oluşan hat, toplam 12 kilometre uzunluğunda olacak. Hattan Çamçeşme, Fevzi Çakmak, Esenler, Kaynarca, Kavakpınar, Esenyalı, Fatih, Orhangazi ve Ahmet Yesevi Mahalleleri sakinleri daha yoğun bir şekilde faydalanabilecek.

Hat 2020 yılında tamamlanacak

Alsim Alarko ve Cengiz İnşaat ortak girişiminin üstlendiği metro hattı inşasının hazırlık çalışmalarına başlandı. Yaklaşık 2 milyar Türk Lirasına mal olacak metro hattının 2020 yılı içerisinde tamamlanıp hizmete girmesi hedefleniyor. İki ayrı güzergâhtan oluşan hattın birincisi Tavşantepe Metro Hattı kuyruk tüneli sonundan başlayarak sırasıyla Kaynarca Merkez, Çamçeşme (Çamçeşme Parkı), Kavakpınar (Abdi İpekçi Caddesi), Esenyalı 1 (Dörtyol mevki), Esenyalı 2 (Ömer Çam Anadolu İmam Hatip Lisesi yanı) ve Tuzla Tersane İstasyonlarından geçerek Tuzla Belediyesi mevkiinde kuyruk hatları bitiminde son bulacak. Bu hattın toplam uzunluğu yaklaşık 7,9 km olacak.

Kaynarca-Pendik arasına metro hattı

Pendik Merkez-Kaynarca Metro Hattı ise mevcut Marmaray ve Hızlı Tren İstasyonları olarak işletilen Pendik İstasyonu yanında teşkil edilecek Pendik Merkez İstasyonundan başlayarak Kaynarca Merkez İstasyonuna (Yüzyıl Hastanesi karşısı) ulaşacak. Buradan yapımı devam eden Sabiha Gökçen Havalimanı Raylı Sistem Bağlantısı’na ait Hastane İstasyonu’na bağlanacak hat, 4,1 km toplam uzunluğa erişecek.

Pendik’te ulaşım raylı sistemle sağlanacak

Yapımı hızla devam eden Kaynarca-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattı ve inşasına başlanacak Kaynarca Tuzla Metro Hattı’nın tamamlanmasıyla birlikte Pendik’in iç kısımlarının toplu ulaşımı büyük ölçüde raylı sistem ile sağlanmış olacak. Hatırlanacağı üzere İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından E-5 güzergahı boyunca yapılması planlanan Kaynarca-Tuzla metro hattı projesi Pendik Belediye Başkanı Dr. Kenan Şahin’in teklifiyle revize edilmiş ve yoğun nüfus oluşturan mahallelere yönlendirilerek yeniden projelendirilmişti. Başkan Şahin projenin gerçekleştirilmesinde söz sahibi olan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’a teşekkür etti.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kaynarca-Tuzla Metro Hattı’nın inşaatı başladı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.