İstanbul 19°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kars-Iğdır Demiryolu Azerbaycan’a açılan kapı olacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Kars ili Merkez ve Digor ilçeleri ile Iğdır ili, Tuzluca, Merkez, Karakoyunlu ve Aralık ilçelerinden geçen Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Bağlantısı Projesi’nde hızla ilerliyor. 3 kesimden oluşan ve toplam uzunluğu 520+671 km olan proje kapsamında 9 istasyon 87 üst geçit, 316 alt geçit, 377 menfez, 59 tünel, 47 köprü, 14 viyadük, 11 istasyon ve 5 siding yapılması planlanıyor.

Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu hattı esas itibarıyla başlangıçta Azerbaycan-Nahçıvan-İran bağlantısını sağlama konusunda önemli bir güzergah konumunda bulunuyor. Türkiye’ye sınır kapısı olan tek Türk Cumhuriyeti Nahçıvan’dır. Nahçıvan ile sınır kapısının açılması İran’dan toprak mübadelesi sonucu yapılan anlaşma ile sağlanmıştır.

Ulaşım Hasret Köprüsü’nden sağlanıyor

Günümüzde Nahçıvan ile Türkiye arasındaki ulaşım, Aras Nehri üzerinde bulunan ve Türkiye tarafından inşa edilen Hasret Köprüsü ile sağlanmaktadır. Karayolu köprüsünün yapıldığı dönemde Nahçıvan ile demiryolu bağlantısını sağlamak için, Türkiye tarafında bir istasyon, demiryolu köprüsü ve 12 km uzunluğunda bir demiryolu bağlantı hattı planlanmış olup; demiryolu köprü inşaatının Ruslar tarafından başlanmasına karşın devam etmemesi nedeniyle söz konusu bağlantı sağlanamadı.

Azerbaycan ile Nahçıvan arasındaki mevcut demiryolu bağlantısı ise Ermenistan topraklarından geçmesi nedeniyle kullanılamıyor. Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demiryolu hattının yapılması ile birlikte, Bakü-Tiflis-Kars-Nahçıvan güzergahı ile Nahçıvan ile Azerbaycan arasında yüksek kapasiteli bir demiryolu bağlantısı sağlanacak.

Güzergahı

Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Projesi; Kars-Tiflis Demiryolu Hattından ayrılıp Kars’ın merkezinden başlıyor ve Digor’a kadar devam ediyor. Digor sınırlarından Iğdır’a geçerek Tuzluca ilçesine devam eden demiryolu güzergahı Merkez, Karakoyunlu ve Aralık ilçelerinden geçerek sınır kapısının bulunduğu bölgede sona eriyor. Güzergah 224+709 km planlanıyor.
Demiryolu güzergahının; 87 km’si Kars, 137,709 km’si de Iğdır sınırları içerisinde yer alıyor.

Yapılacak sanat yapıları;

  • 92 Alt Geçit
  • 27 Üst Geçit
  • 12 Köprü
  • 4 Viyadük
  • 5 Aç-Kapa Tünel
  • 7 Tünel
  • 1 Siding
  • 4 İstasyon

Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından Kars ve Iğdır İlleri sınırları içerisinde “Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Bağlantısı Projesi”nin yapılıp işletilmesi planlanmaktadır.
Elektrikli ve çift hat olarak tasarlanan demiryolu projesinde vagonlar saatte 160 km hızla hareket edebilecek.

Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kars-Iğdır Demiryolu Azerbaycan’a açılan kapı olacak

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.