11 Mayıs 2021 itibariyle Covid-19 ile mücadelede aşılanan sayısı 25.150.809 kişiye ulaştı.

a İmsak Vakti 02:00
İstanbul 14°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Karadeniz-Akdeniz Yolu 50 ilin kaderini değiştirecek

İlk kez Sultan Abdülaziz döneminde ilk kez gündeme gelen, 2. Abdülhamid zamanında projesi çizilen 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz Yolu’nda sona yaklaşıldı. 50 kentin ticaret ağını genişleteceği belirtilen projenin 2017 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor.
AA’nın haberine göre Ordu Ticaret ve Sanayi Odası’ndan (OTSO) yaklaşık 50 kişilik bir heyet, Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından Doğrudan Faaliyet Desteği doğrultusunda desteklenen ‘Karadeniz Akdeniz Ticaret İşbirliğinin Artırılması Projesi’ Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Antakya ve İskenderun’da temaslar gerçekleştirdi. Ziyaretlerde, Karadeniz-Akdeniz Yolu hakkında da görüş alışverişinde bulunuldu.

4 bölgeyi ilgilendiriyor

OTSO Başkanı Servet Şahin, Karadeniz-Akdeniz Yolu üzerinde bulunan iller ile Ordu’nun ticari ilişkilerini geliştirilmesi adına çalışmalar yürüttüklerini belirterek yolun 5 ili direkt, 50 vilayeti de dolaylı olarak etkileyen bir yol olduğunu ve Karadeniz Bölgesi, İç Anadolu Bölgesi, Akdeniz Bölgesi, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin bu yoldan etkilendiğini söyledi. Karadeniz’den Akdeniz’e inen, Akdeniz’den de Karadeniz’e çıkan en kısa yolun Karadeniz-Akdeniz Yolu olduğunu kaydeden Şahin “Örneğin Kayseri’nin Ukrayna, Gürcistan veya Azerbaycan’a ticareti var. En kısa mesafe bu yol olduğu için Karadeniz’den açılacaklar. Buradan da 3’te 1 oranında yol azalacak” diye konuştu.

Turizmi de olumlu etkileyecek

Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun kentlerin ticari ilişkilerini kuvvetlendireceğine dikkati çeken Şahin, bu yol üzerinden tren yolu geçmesi halinde ticaretin daha da ucuzlayacağını ifade etti. Proje bittiğinde yaklaşık 600 kilometrelik yolun 6 saatte gidileceğini söyleyen Şahin, böylelikle bu yol yarı yarıya kısaltacağını vurguladı Projenin turizm açısından da önem taşıdığına işaret eden Şahin, İç Anadolu’da yaşayanların kısa süreli ulaşımla Karadeniz sahilinde ve yaylalarında tatil yapabileceğini belirtti. Ordu’ya demiryolu ve liman yapılması halinde de yörenin büyük bir kazanç elde edeceğini vurgulayan Şahin,proje sayesinde masrafların da en az 5 kat azalacağını kaydetti.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Karadeniz-Akdeniz Yolu 50 ilin kaderini değiştirecek

AJANDA

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.