İstanbul 15°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kanal İstanbul’a karma finansman

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan yaptığı açıklamada Kanal İstanbul’un finansmanı konusunda, “Karma ve başarılı bir yöntemi kullanmak istiyoruz” diye konuştu.

Kanal için ayrı, Adalar için ayrı bir finansman düşünülmediğini, birlikte değerlendirileceğini söyleyen Bakan Arslan, ancak güzergâh kesinleşince üzerinden geçecek demiryolu, karayolu ve köprülerin birlikte yapılacağını söyledi.

Uluslararası projelerde ÇED’e ihtiyaç olmadığını, ancak geçmişte birçok uluslararası projede ÇED çalışması yapıldığı dile getiren Arslan, Kanal İstanbul içinde ÇED yapılabileceğini söyledi.

Bütünleşik proje

Milliyet’in haberine göre, Arslan TBMM’deki özel sohbetinde Kanal İstanbul’un finansman modellerine ilişkin soru üzerine, “Finansman yöntemleri çok, model çok var. Karma ve başarılı bir yöntemi kullanılmak istiyoruz. Yap işlet var, yap kirala, kar ortaklığı var, bir sürü yöntem var. Türkiye’de bir çok model var. Kar ortaklığını da veriyorsunuz, müteahhite vermek gibi, al yap diyorsunuz, bu kadarı senin bu kadarı benim. Tüm bunların hepsi var bu sistemlerde” diye konuştu.

Arslan, “Kanal için ayrı adalar için ayrı finasman mı olur?” yönündeki soruyu ise, “Hepsi birlikte değerlendirilir. Finansman modelinde hepsini çalışıp en başarılı sonuç hangisi olur ona karar vereceğiz” diye yanıtladı. Kanalın üzerine zorunlu olarak ilk köprülerin yapılacağını belirten Arslan, “kanalın üzerinden geçecek köprüler için ihale hazırlığı ne durumda” sorusuna ise şu şekilde yanıt verdi;

15 milyar dolar

“Kanal projesi kesinleşince üzerinden geçecek demiryolu, karayolu ve köprüler beraber yapılacak. Bütünleşik bir proje. Sadece köprülerin ilk yapılması gerekiyor. Birkaç alternatif çalışıyoruz, en doğru olana karar verip oradan yürüyeceğiz. Bir tanesini ihale ettiniz diyelim, karar verdiğiniz alternatif değilse ne yapacaksınız? Kanalın güzergâhı kesinleştirilince ihaleye çıkılacak. Üzerinden geçen dört, beş köprü var. Köprüler ilk yapılacak mecburen. Finansman sıkıntısı diye bir şey yok, herşeyi tüm detaylarıyla ortaya koyacağız. Başarılı olmayacak bir şeye de ne onay veririz ne gireriz.”

Kanal İstanbul projesinin maliyeti 15 milyar doları bulabilecek. Kanal etrafındaki şehirleşme için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, TOKİ ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile birlikte planlama yapılacak. Orta ve alt gelir grubundakilerin kanal çevresinde ev sahibi olması için alternatif projeler geliştirilecek.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kanal İstanbul’a karma finansman

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.