seyhan escort

bodrum escort
İstanbul 27°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kamu müteahhitleri artık iflas etmek istiyor

ATO Başkanı Baran: “Artan maliyetler kamu müteahhitlerimizi sıkıntıya soktu. Fiyat farkı ve tasfiye izni verilmesi sektörün devamlılığı açısından önemli ihtiyaçtır” diye konuştu.

Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, kamu müteahhitlerinin girdi maliyetlerinde yaşanan artışlar nedeniyle sıkıntıya girdiğini belirterek, “Kamuya iş yapan müteahhitlerimizin, projeleri üstlendikleri zamanki fiyatlarla maliyetleri karşılaması imkânsız hale geldi. Fiyat farkı ve tasfiye izni verilmesi sektörün devamlılığı açısından önemli ihtiyaçtır” dedi.

Pahalılık onları da vurdu

ATO Başkanı Baran, yazılı bir açıklama yaparak, kamu müteahhitlerine fiyat farkı ve tasfiye izni verilmesi için çağrıda bulundu. İnşaat sektörünün 200’ün üzerinde alt sektöre talep oluşturması ve yaklaşık 2 milyon kişiye istihdam imkânı sağlaması nedeniyle lokomotif bir sektör olduğunu kaydeden Baran, “Dünyada ve ülkemizde yaşanan gelişmeler, girdi maliyetlerindeki yüksek oranlı artışlar, üretim maliyetlerini yükseltti. Altyapı ve üst yapı inşaatlarında kullanılan çelikten çimentoya, bakırdan alüminyuma, PVC’den elektrik malzemelerine kadar ürünlerin fiyatlarında beklenmedik yükseklikte artışlar meydana getirdi. Yüksek artışlar kamuya iş yapan müteahhit firmaları çok zor durumda bıraktı” dedi.

Artık iflas etmek istiyorlar

Müteahhitlerin yaşadığı sıkıntıların, irtibatlı tüm sektörlere yansıdığını her fırsatta ilgili makamlar nezdinde dile getirdiklerini de kaydeden Baran, “Binlerce müteahhit üyemiz kamuya, hastaneden okula varıncaya kadar pek çok inşaat yapıyor. Son dönemde yaşanan ekonomik gelişmeler ve girdi fiyatlarındaki artışlar taahhüt edilen fiyatlara işlerin tamamlanması önünde engel oluşturdu. Devam eden kamu projelerini üstlenen müteahhit üyelerimize bu olağanüstü maliyet artışları nedeniyle işlerini sürdürebilmeleri ve ayakta kalabilmeleri için uğradıkları zararın telafisi amacıyla Fiyat Farkı ödenmesi; buna rağmen işlerini sürdüremeyecek müteahhit üyelerimize de şartsız tasfiye ve devir hakkı tanınması sektörün devamlılığı açısından önemli ihtiyaçtır” diye konuştu.

Yıllara sari inşaat stopajı sorunu

Baran, bu yılın başında yapılan düzenlemeyle “yıllara sari inşaat işi” olarak tanımlanan, birden fazla takvim yılına yaygın inşaat ve onarım işi yapanların hak edişleri üzerinden kesilen stopaj oranının yüzde üçten yüzde beşe çıkarılmasının da müteahhitleri zora soktuğuna da dikkat çektiği açıklamasında şunları söyledi:

“Stopajın hasılat üzerinden yüzde beş oranında alınması, yüzde 30’u aşan oranda karlılığa denk gelmektedir. Tüm girdi maliyetlerinin arttığı, fiyat farkı da olmayan işlerde böyle bir karlılık söz konusu değildir. Hammadde temini ve fiyatlar nedeniyle zor günler yaşayan inşaat sektörünün sıkıntıları stopaj oranın yükselmesiyle de katmerlenmektedir. Bu düzenlemenin ertelenmesi veya geri çekilmesinde fayda vardır.”

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Şirketler B planlarını depoya kaldırdı