İstanbul 15°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kadir Topbaş’ın hedefi bin kilometrelik raylı sistem

Geçtiğimiz hafta düzenlenen Transist 2016’nın açılışında konuşan Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’daki 44 km.lik olan raylı sistemi 150 kilometreye çıkardıklarını ve halen 89 kilometre metro inşaatının devam ettiğini işaret ederek bunun 1000 km.ye ulaşması gerektiğinden söz etti.

“Erişim için raylı sistem merkezli, kaliteli, konforlu güvenli ve hızlı bir ulaşım altyapısı oluşturuyoruz.” diyen Başkan Topbaş, kentlerin sürdürülebilir kalkınması için en önemli konunun ulaşım ve erişim olduğuna dikkat çekti.

‘Sirkülasyon 12 yılda 2.5-3 kat arttı’

Son 12 yılda İstanbul’daki günlük sirkülasyonun yaklaşık 3 kat arttığını söyleyen Topbaş, “11 milyon olan hareketlilik toplu ulaşımın gelişmesiyle 30 milyona çıktı. Bir şehrin medeniyet ölçüsü o şehirdeki insanların toplu taşıma araçlarını kullanma oranıyla doğru orantılıdır. İstanbul’daki günlük hareketlilik toplu ulaşımın daha da gelişmesiyle 45-50 milyonları bulacak. Bu nedenle sistemi ve altyapıyı çok doğru kurmak gerektiğini biliyoruz. Yatırım ve hizmetlerimizi kurumsal taassup göstermeden diğer kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte hareket ederek gerçekleştiriyoruz.” diye konuştu.

‘Metroyu kendimiz yapıyoruz’

Yorumlamaların duruma ve şartlara göre yapılması gerektiğine dikkat çeken Başkan Topbaş, “Nerede ne varsa onu, hatta daha ilerisini almak, geliştirmek için çalışıyoruz. Nüfusun ve araçların büyük oranda artmasına rağmen, İstanbul’da günlük trafikte kalması 8-9 dakika daha aşağı indi. Yatırımlarımızda en büyük payı ulaşıma, ulaşımda da raylı sistemlere ayırıyoruz. İBB olarak 12 yılda 98 milyar yatırım yaptık. Bunun 44.4 milyarını ulaşım yatırımlarında kullandık. Dünyada kendi kaynaklarıyla metro yapan tek belediyeyiz.” şeklinde konuştu.

‘İstiyoruz ki toplu ulaşım konforlu ve hızlı olsun’

baskan_Zaman ve enerji gerektiren her şeyi daha akışkan hale getirmek için çalıştıklarını kaydeden Başkan Topbaş, “Ulaşımda her araçta geçen tek bilet sistemine geçtik. Otobüs sayısını artırıp modernize ettik, yeniledik. Deniz ulaşımı ve karayolu tüneli yapımına büyük kaynaklar aktardık. Daha yeni arkadaşlarımdan, kavşaklardaki ışıkların da toplu taşıma araçlarına öncelik tanıyacak şekilde düzenlenmesini ve bir buton vasıtasıyla otobüslerin duraklardaki engelli ve dezavantajlı insanları görüp ona göre yanaşmasını sağlayan bir sistem geliştirmesini istedim. Çevreci elektrikli otobüsleri Tarihi Yarımada başta olmak üzere devreye alıyoruz. Şu anda 93 kilometrelik 17 yeni karayolu tüneli daha yapmak için çalışma başlattık” diye konuştu.

ibb.gov.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Kadir Topbaş’ın hedefi bin kilometrelik raylı sistem

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.