İstanbul 12°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Kadir Topbaş Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu için tarih verdi

Kadir Topbaş Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu için tarih verdi

Mecidiyeköy–Mahmutbey Hattı tünel kazıları bitti. Kabataş–Mecidiyeköy arası tünellerin yüzde 82’si tamamlandı. Kazılar 5 TBM (Tünel kazma makinası) ile yapılıyor. Kağıthane ve Alibeyköy vadileri iki viyadükle geçilip, metro yüzeye çıkacak. Viyadükte istasyon olacak.

Entegrasyon noktaları

Maliyeti 934,8 milyon euro ( 300 adet metro vagonu dahil) olacağı belirtilen uzunluğu 24,5 kilometre uzunluğunda, 19 istasyonlu Kabataş-Mecidiyeköy–Mahmutbey Metro Hattı, sözleşme aşamasındaki 18 kilometrelik ve 11 istasyonlu Mahmutbey–Halkalı– Bahçeşehir–Esenyurt Metrosuyla birlikte 43 kilometre olacak. 2019’da hizmete girmesi planlanan hat, Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar’ı birbirine bağlayacak.

Tam otomatik sürücüsüz sistemle çalışacak ve saatte tek yönde 70 bin, günlük bir milyon kapasiteli hat, Kabataş İstasyonu’nda, Kabataş – Taksim Finüküleri ve Eminönü–Kabataş Tramvayı ile, Mecidiyeköy İstasyonu’nda Yenikapı–Hacıosman metrosuyla, Karadeniz Mahallesi’nde Topkapı–Sultançiftliği hattı ile, Mahmutbey İstasyonu’nda da Bağcılar (Kirazlı)–Başakşehir hattı ile entegre olacak.

Vadi, Viyadükle geçilecek

Mecidiyeköy–Mahmutbey hattının tünel kazıları bitti. Kabataş–Mecidiyeköy arası tünellerin yüzde 82’si tamamlandı. Kazılar 5 TBM (Tünel kazma makinası) ile yapılıyor. Kağıthane ve Alibeyköy vadileri iki viyadükle geçilip, metro yüzeye çıkacak. Viyadükte istasyon olacak.

İstasyonlar: Kabataş, Beşiktaş, Yıldız, Fulya, Mecidiyeköy, Çağlayan, Alibeyköy, Çırçır Mahallesi, Veysel Karanı – Akşemsettin, Yeşilpınar, Kazım Karabekir, Yeni Mahalle, Karadeniz Mahallesi, Tekstilkent- Giyimkent, Yüzyıl, Oruç Reis, Göstepe Mahallesi, Mahmutbey.

Entegrasyonun ardından ulaşım süreleri

Beşiktaş – Mecidiyeköy: 5,5 dakika.
Mecidiyeköy – Alibeyköy: 7,5 dakika.
Çağlayan – Gaziosmanpaşa: 13 dakika.
Beşiktaş – Sarıyer Hacıosman: 25,5 dakika.
Mahmutbey – Mecidiyeköy: 26 dakika.
Beşiktaş – Mahmutbey: 31,5 dakika.
Mahmutbey – Yenikapı: 39.5 dakika
Mahmutbey – Sarıyer Hacıosman: 45 dakika
Mahmutbey – Üsküdar 48,5 dakika.
Mahmutbey – Kadıköy: 52 dakika.
Mahmutbey – Sabiha Gökçen: 95,5 dakika.

Bahçeşehir Metrosu’nun ilavesiyle,

Mahmutbey – Bahçeşehir: 21,5 dakika.
Beşiktaş – Bahçeşehir 52 dakika.
Yenikapı – Bahçeşehir: 43,5 dakika.
Halkalı – Toplu Konut – Başakşehir: 27 dakika
Taksim – Bahçeşehir: 51 dakika
Kadıköy – Bahçeşehir: 60 dakika.

İstanbul Büyükşehi̇r Beledi̇ye Başkanı Kadi̇r Topbaş,  Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının tünel kazı işlemi sona eren Mecidiyeköy-Mahmutbey bölümünde incelemelerde bulundu.

“Hat, 2019’un ilk aylarında devreye girecek”

Topbaş, inceleme yaptığı metro hattının maliyetinin, 3 milyar 800 milyon lira olduğunu ve bunun büyük çoğunluğunu kendi kaynakları, gerisini ise uzun vadeli borçlanma ile karşıladıklarını belirtti.

Hattın 2019’un ilk aylarında devreye gireceğini belirten Topbaş, şu bilgileri verdi:

“Günde bir milyon insan buradan geçecek. 8 ilçeden geçecek bu hat, Bağcılar’dan Kabataş’a kadar vatandaşlarımızın denize ulaşımını ve diğer sistemlerle entegre olmasını sağlayacak. Toplam 24,5 kilometrelik bir hattan bahsediyorum. 19 istasyonu var. İstanbul’un önemli hatlarından biri haline gelecek. Şu anda bu hatta sözleşme aşamasına geldiğimiz 18,5 kilometrelik 11 istasyonlu Mahmutbey-Halkalı-Başakşehir-Esenyurt metrosu var. İmzalama aşamasına geldik. Bu metro hattı da bu hatla birleştiği zaman Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar olmak üzere sistem birbirine bağlanmış olacak. 400 kilometre yapacağımızı söylediğimiz zaman ‘Yapamazsınız’ demişlerdi. Her şeye rağmen inşallah 2019’da 435 kilometre civarında bitmiş ve bitme noktasına gelmiş olacak. Şimdi bin 20 kilometreden bahsediyoruz.”

AA

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kadir Topbaş Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosu için tarih verdi

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.