İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Kabataş kıtaların yeni kesişim noktası oluyor

İstanbulluları gelecekte rahatlatacak ama bir süre sıkıntı yaşatacak bir ulaşım entegrasyon projesi 28 Temmuz 2016’da start alıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ulaşım sistemlerini entegre hale getirmek üzere bir süre önce imar planlarını revize ettiği Kabataş Meydanı’nı ve iskelesinde önemli değişikliklere gidiyor.

Kabataş Meydan Düzenlemesi Transfer Merkezi ile İskelelerin Yenilenmesi İnşaatı’na 28 Temmuz’da başlanıyor. Proje ile Kabataş Meydanı’nda İstanbul’un tüm raylı sistem, deniz ve karayolu ulaşımı birbirine entegre oluyor.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın direktifi ile gerçekleşecek olan projede 83 bin metrekarelik bir alanda yayalaştırılmış yeni bir meydan düzenlemesi yapılacak. Vapur, deniz otobüsü ve motor iskeleleri yenilenirken Dolmabahçe-Fındıklı arasındaki trafiği yeraltına alınırken meydan altında oluşan alanlara müze, sergi salonları ve otopark inşa edilecek.

Üsküdar-Kabataş arasında deniz altından yaya tüneli yapılacak

Üsküdar ile Kabataş’ın denizin altından yaya yürüyüş yolu ile birbirine bağlaması düşünülen proje de bu entegrasyon merkezi ile bağlantılı olacak. Raylı ulaşımın bağlanacağı Kabataş Meydanı’ndan Beşiktaş, Mecidiyeköy, Kağıthane ve Alibeyköy üzerinden Mahmutbey’e oradan da İkitelli, Bahçeşehir, Esenyurt’a kadar uzanacak noktalara hareket edilebilecek.

Raylar Kabataş’a uzanıyor

Çalışmaları devam etmekte olan Mahmutbey Metrosu Kabataş’tan Karaköy ve Unkapanı Köprüsü’ne kadar uzatılacak. Ayrıca ihalesi yapılan 18 kilometrelik Beykoz-Üsküdar Metrosu da Üsküdar’da Marmaray ile Kabataş’a entegre olacak. Yine ihalesi yapılan 18,4 kilometrelik Sarıyer-Beşiktaş Metrosu ve Darüşşafaka-Yenikapı Hattı’nın Taksim-Kabataş Füniküleri de Kabataş’a entegre edilecek.
Böylece yayalaştırılmış yeni Kabataş Meydanı sayesinde İstanbul’un her noktasına raylı sistem ve deniz ulaşımıyla hızlı ve konforlu bir şekilde seyahat edilebilecek.

Kabataş Meydanı inşaat çalışmaları sırasında deniz ulaşımı başka iskelelerden sağlanacak.

İşte o iskeleler

ŞEHİR HATLARI: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar ve uğramalı Boğaz seferleri Beşiktaş ile Eminönü (Katip Çelebi) İskelesi’nden,
İDO: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar seferleri Beşiktaş ve Yenikapı İskelesi’nden,
DENTUR: Kabataş-Üsküdar seferleri Karaköy İskelesi’nden,
BUDO: Kabataş-Bursa seferleri Karaköy Eski İDO İskelesi’nden sağlanacak.

ibb.gov.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Kabataş kıtaların yeni kesişim noktası oluyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.