İstanbul 13°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • İstanbul’un yeni metro hatlarının planları İBB’den geçti

İstanbul’un yeni metro hatlarının planları İBB’den geçti

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi şubat ayı toplantısında Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı ve Vezneciler-Sultangazi Metrosu‘nun yapımına ilişkin plan değişikliği teklifleri gündeme geldi. Milliyet’in haberine göre, her iki projenin de 1/1000’lik ve 1/5000’lik planları oy birliğiyle kabul edildi.

800 metrelik Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı, 2019 yılında tamamlanarak hizmete alınacak. Saatte 6 bin yolcu taşıması planlan füniküler hattı, Levent-Hisarüstü Metro Hattı ile entegre olacak. Hisarüstü’nden 2,5 dakikada Aşiyan sahiline ulaşma imkanı sunacak olan hatla Zincirlikuyu, Levent, Etiler ve Ulus semtleri, raylı sistemle denize bağlanmış olacak.

İhalesi 2 Mart’ta

İhalesi 2 Mart’ta yapılacak olan Rumeli Hisarüstü-Aşiyan Füniküler Hattı, Taksim-Kabataş arasındaki füniküler hattının bir benzeri olarak halatlı demiryolu sistemi ile çalışacak. Hisarüstü İstasyonu ile Boğaziçi Üniversitesi ana giriş kapısı yanında inşa edilecek istasyonlarla başlayacak olan hat, Boğaziçi Üniversitesi arazisinin altından geçerek İstanbul Boğazı sahilinde Aşiyan Parkı’nda yapılacak istasyonda denizle buluşacak.

Vezneciler-Sultangazi arası 19 dakika sürecek

Vezneciler-Edirnekapı-Eyüp-Gaziosmanpaşa-Sultangazi raylı sistem projesi ise Fatih, Eyüp, Gaziosmanpaşa ve Sultangazi ilçelerini yer altından birleştirecek. 2019 sonrasında hizmete girmesi planlanan hatla 12,3 kilometrelik hatla Vezneciler-Sultangazi arası sadece 19 dakika sürecek. Vezneciler-Edirnekapı-Eyüp-Gaziosmanpaşa-Sultangazi metrosunda, Vezneciler – Saraçhane – Fatih Camii – Edirnekapı – Ayvansaray – Eyüp Sultan – Rami Kışlası – Gaziosmanpaşa – Şemsipaşa – Küçükköy – Yenimahalle – Esentepe – Sultangazi – Cebeci – Mescid-i Selam olmak üzere 15 hat bulunacak.

Marmaray’a entegre olacak

Hacıosman-Yenikapı Metrosu’na Vezneciler istasyonunda bağlanacak ve bu sayede Marmaray’a da entegre olacak olan hat ayrıca tünel kazıları yüzde 75 tamamlanan Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro hattına Yenimahalle İstasyonu’nda, planlanan Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme Metrosu’na Gaziosmanpaşa İstasyonu’nda ve yine planlanan İncirli-Söğütlüçeşme Metro Hattı’na Edirnekapı İstasyonu’nda entegre edilecek.

Avrupa yakasının doğu-batı aksındaki ilçeleri yer altından birbirine bağlayacak olan Vezneciler-Sultangazi Metro Hattı, Edirnekapı’da metrobüse entegre olarak E-5 aksı üzerinden, Avrupa ve Anadolu yakasına hızlı ve güvenli erişim imkanı sağlayacak ve şehir içi karayolu trafiğini rahatlatacak.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

İstanbul’un yeni metro hatlarının planları İBB’den geçti

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.