İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • İstanbul’un planlı alanlar yönetmeliğine bir revizyondan daha

İstanbul’un planlı alanlar yönetmeliğine bir revizyondan daha

İstanbul’daki yapılarda çoğunlukla tartışmalara ve hukuksuz uygulamalara neden olan bodrum katlar, asma kat, çatılarda düzenlemelere gidildi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından Temmuz 2017’de yenilenen Planlı Alanlar Yönetmeliği İBB Meclisi’nde görüşülerek onaylandı. Yeni yönetmelik  Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan onay aldıktan sonra yürürlüğe girecek.

Kotlar kademeli alınacak

Mecliste 2. Başkanvekili Göksel Gümüşdağ’ın başkanlık yaptığı oturumda görüşülen yeni imar yönetmeliğiyle eğimli arazilerde binaların üst katlarında bina cephesi ve bina derinliğinde kademe yapma şartı getirildi. Binaların siluete olan etkisinin yumuşatılması amacıyla bundan sonraki imar uygulamalarında, kot alınan noktalara göre, eğimli arazilerde binaların üst katlarında bina hizası geri çekilerek kademeli hale gelecek.

Asansör satışları artar

Üç kattan fazla iskan edilen katlı konut yapılarında, asansör yapma şartı getirildi. Bundan böyle İstanbul’da inşa edilecek yapılarda, banyo, mutfak ve yatak odasının bir arada olduğu 1 artı 0 daire yapılamayacak. En küçük daireler, 1 artı 1 olacak.

Ruhsatlı ve iskanlı ticari yapıların katlarında, asma katların yapılmasının önü açılacak. Parsel büyüklükleriyle ilgili düzenlemeye göre de uygulamada karşılaşılan arsaların birleşme ve ayrışmalarından kaynaklanan sorunlar çözülecek.

Slüeti bozana tırpan geliyor

Bina yükseklikleri, herhangi bir abideyi veya muhafazası gereken tarihi ve mimari bir eserin görünüşünü bozması halinde, Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu kararına göre azaltılabilecek.

Belediyeler İstanbul’un estetiğini de yönetecek

Yeni imar yönetmeliği konusunda partilerin yetkili isimleri de görüşlerini dile getirirken AK Parti adına konuşan Grup Başkanvekili Temel Başalan, yeni imar yönetmeliğinin yapılan istişarelerle şekillendirildiğini ve birçok yenilik içerdiğini kaydetti.

Kavramlar yeniden tanımlandı

Açıklamalarda bulunan Başalan, “Tanımlar bölümüne asansör tescil belgesi, iskele izin belgesi, kat terası, süs havuzu ve yeşil çatı tanımı eklendi. Yapıların estetiğinde belediyelerin yetkisi, otopark uygulamaları ve raylı sistem güzergahları, köprülü geçişler ve sarnıç başlıkları eklendi.” diye konuştu.

Ayrıca bu hususlarda yeni düzenlemeler yapıldığına işaret eden Başalan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“İfraz ve tevhid, parsele ilişkin hükümler, binalara kot verilmesi ve kademe, bahçe tesviyeleri, bodrum katlar, katlar alanı, bahçe mesafeleri, kat yükseklikleri, yapı piyesleri ve ölçüleri, bina giriş ve rampaları, merdivenler, asansörler, kapı ve pencereler, çatılar, saçaklar, kapıcı dairesi, bekçi odası ve kontrol kulübeleri ve müştemilatlara ilişkin hususlar da İstanbul ölçeğinde değerlendirilerek yeniden düzenlenmiştir.”

“Estetik konularını çok ciddi düşünmek gerekiyor”

CHP Meclis Grubu adına konuşan Esin Hacıalioğlu da düzenlemelerdeki birçok nokta nedeniyle ret oyu verdiklerini belirtti. İmar yönetmeliğine konulan “Yeşil Çatı” ibaresinin nasıl olması gerektiğinin açıklanmadığını anlatan Hacıalioğlu, “Akaryakıt istasyonlarına olan mesafe 10 metre daha kısaltılmıştır. Bu yaklaşım tehlikelidir. Kotun yoldan yana alınması doğru değildir. Kot parselin orta noktasıdır. Dolayısıyla kotun eğime göre değil, parselin ortasına göre alınması gerekirdi. Yapıların estetiğinin nasıl olacağının belediyelerin müdahalesine bırakılmasını da doğru bulmuyoruz. Güzel görünüm, neye ve kime göre güzel. Onun için estetik konularını çok ciddi düşünmek gerekiyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Hacıalioğlu, emsal dışı alanlar için getirilen düzenlemelerin doğru olduğunu, toptan retçi olmadığını vurgulayarak, imar yönetmeliğinin tepeden tırnağa gözden geçirilmesi gerektiğini savundu.

“Halk ve belediyelerin beklediği bir yönetmelikti”

Eleştirilere cevap veren İmar ve Bayındırlık Komisyonu Başkanı Hadi Diler de imar yönetmeliğinin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın planları doğrultusunda uzun süre çalışılarak hazırlandığını belirtti.

“Emsal içi ve emsal dışı alanlar net olarak belirlenmiştir” diyen Diler, “Yeşil çatı sadece bir tanımdır. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın ilgili yönetmelikleri göz önünde bulundurularak hazırlamıştır. Akaryakıt istasyonlarına yaklaşım 40 metreden 30 metreye düşürülmüştür. Bu İstanbul halkı ve belediyelerin beklediği bir yönetmelikti.” diye konuştu.

Adem Demir-AA

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

İstanbul’un planlı alanlar yönetmeliğine bir revizyondan daha

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.