İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İstanbul’a iki yeni metro hattı geliyor

10,9 km’lik Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli ve 6,95 km’lik Sarıgazi-Taşdelen-Yenidoğan Metro Hatlarının sözleşmesi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katıldığı törenle imzalandı.

2020 yılı içerisinde hizmete sunulacak

Başkan Kadir Topbaş, törende yaptığı konuşmada, Her yere metro, her yerde metro hedefiyle yola çıktıklarını ve İstanbul’un ulaşımı için çok önemli olan iki yeni metro hattının sözleşmesini imzalamanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade ederek, “İstanbul için çok önemli olan ulaşımda yeni katkı sunacak olan bir metro hattımızın sözleşmesini imzalamak üzere birlikteyiz. İstanbulumuza hayırlı olsun diyorum. İnanıyorum ki 2020 yılı içerisinde hizmete sunulacak ve böylece insanlarımız İstanbul’un bir ucundan diğer ucuna rahatlıkla erişebilecek” diye konuştu.

“Göreve geldiğimiz zaman raylı sistem olarak İstanbul’da 45 km civarında bir raylı sistem vardı” diyen Topbaş, “Şu anda aktif olarak takriben 150 km var. İnşaatı devam eden 197 km var. İhalesini yaptığımız toplam 82 km olan 6 hattımız var. Arkasından da artı 72 km’lik bir hattımız devreye giriyor. Bunlarla birlikte bizim hedefe koyduğumuz 400 km’leri aşmak değil, onun ötesinde hatta 776 demiştik onun da ötesinde 1000 km’yi aşan bir raylı sistem İstanbul’a konulduğu zaman yürüme mesafelerinde, maksimum yarım saat mesafede insanların toplu taşımaya metroya erişebilmeleri ve kentin her noktasına ulaşabilmeleri mümkün olacak” şeklinde konuştu.

İki hattın maliyeti 2 milyar 342 milyon

Çekmeköy, Sancaktepe ve Sultanbeyli’den geçecek olan iki hattın bu ilçelerden şehir merkezine ulaşımı kolaylaştıracağını dile getiren Başkan Kadir Topbaş düzenlemeleri yoğunluk ve talebe göre yaptıklarını kaydetti. Topbaş, “Şu anda ihalesini yapmış olduğumuz ve sözleşmesini imzalayacağımız hat esasında iki hattan oluşmakta. Öncelikli olarak şehir merkezinden başladık. En yoğunluk neredeyse talep nerede fazlaysa oradan başlanarak dışa doğru gitmekteyiz. Burada iki hat var ki çok önemli. Çekmeköy, Sancaktepe ve Sultanbeyli bölgelerinden geçiyor. Tabii maliyetler çok yüksek. Dünyada bu ölçekte metro yapan bir belediye yok. Biz bir an önce kentin ulaşım sistemini çözmek için bu fedakarlığı yaptık. Çalışmalarımızı buna göre düzenledik. İki hattımız toplam 17,85 km’lik bir hat. Bugün imza atacağımız iki hattın, toplam iki hat ama tek ihale olarak verdiğimiz hattın bize maliyeti 2 milyar 342 milyon TL” dedi.

Üsküdar-Çekmeköy metro hattının gecikme nedeni

Son olarak Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro hattının gecikme nedenine de değinen Başkan Topbaş, “Dünyada birkaç şehirde insansız metro sistemi çalışıyor. Bunlardan bir tanesi de İstanbul. Bu sistemin çalıştırılmasının testleri çok uzun sürüyor. Bazı şehirlerde 1 yıl, 8 ay gibi. Öyle bir sistem kuruyorsunuz ki durmuyor. Her şeyde sistem tamamen otomatik çalışıyor. Çok denemeler yapıldığı için bazı gecikmeler mecburen ortaya çıkıyor. Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy hattının gecikmesinin nedeni bu. Biz oraya normal bir sistem koysaydık şimdiye kadar birkaç ay önce açmıştık” dedi.

Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli hattı 9 istasyondan oluşacak

10,9 km’lik Çekmeköy – Sancaktepe – Sultanbeyli Metro Hattı, inşaatı devam eden Üsküdar – Ümraniye – Çekmeköy Metro Hattı’nın kuyruk tüneli sonundan başlayarak, sırası ile Meclis Mahallesi, Sarıgazi (entegrasyon istasyonu), Şehir Hastanesi, Abdurrahmangazi, Samandıra, Veysel Karani, Hasanpaşa ve Sultanbeyli İstasyonlarından geçerek Sultanbeyli TEM yolu kenarında kuyruk tüneli bitişinde son bulacak.

Çekmeköy – Sancaktepe – Sultanbeyli Metro Hattı ile

• Sarıgazi – Taksim 49,5 dakika
• Sarıgazi – Kadıköy 31 dakika
• Sarıgazi – Kozyatağı 18 dakika
• Sarıgazi – Sabiha Gökçen Havalimanı 28 dakika
• Sarıgazi – Sultanbeyli 13 dakika
• Sarıgazi – Tuzla 48 dakika
• Sarıgazi – Üsküdar 33 dakika
• Sarıgazi – Yenikapı 42 dakika
• Sultanbeyli – 3. Havalimanı 89 dakika
• Sultanbeyli – Taksim 62,5 dakika
• Sultanbeyli – Yenikapı 55 dakika
• Sultanbeyli – Üsküdar 46 dakika

Çekmeköy-Taşdelen-Yenidoğan hattı 6 istasyondan oluşacak

6,95 km’lik Hastane – Sarıgazi – Çekmeköy Taşdelen – Yenidoğan Metro Hattı ise Hastane İstasyonu öncesinde yer alan kuyruk tünellerinden başlayarak sırası ile Hastane, Sarıgazi (entegrasyon istasyonu), Aydınlar, Güngören, Taşdelen İstasyonlarından geçerek Yenidoğan İstasyonu kuyruk tüneli bitişinde son bulacak.

Hastane – Sarıgazi – Çekmeköy Taşdelen – Yenidoğan Metro Hattı ile

• Yenidoğan – Ümraniye 28 dakika
• Yenidoğan – Üsküdar 40 dakika
• Yenidoğan – Yenikapı 49 dakika
• Yenidoğan – Kadıköy 38 dakika
• Yenidoğan – Sabiha Gökçen Havalimanı 35 dakika olacak.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

İstanbul’a iki yeni metro hattı geliyor

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.