İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • İstanbul 3’e bölünsün, arabayla karşıya geçmek lüks olsun

İstanbul 3’e bölünsün, arabayla karşıya geçmek lüks olsun

Y. Mimar Uğur Özer Özgüven İstanbul gibi bir kentte yaşamın her geçen gün daha da zorlaşmasını sirkülasyonun yüksekliğine bağladı. Tünel, metro ve köprü gibi toplu geçiş akslarının mutlaka yapılması gerektiğini kaydeden Mimar Özgüven, ücretlerin daha da artırılarak tek kişinin arabayla geçişinin lüks sayılması gerektiğini savundu.

Yok böyle bir yaşam şekli!

İstanbul’un asıl sorunu insanların bir yakada yaşayıp diğerinde çalışması olarak değerlendiren Mimar Özgüven, “Köprüleri tek kişinin kullandığı araçlar tıkıyor. Bu durum hem kente, hem de diğer insanlara yapılan haksızlıktır, zulümdür. Köprüler ve tüneller yapılsın ama geçişler çok pahalı olsun. Aksi halde trafiğe çözüm bulunmaz.” diye konuştu.

İstanbul 3’e bölünmeli

İstanbul’un üç tane büyük şehir belediyesine ayrılması gerektiğini ortaya atan Mimar Özgüven, “İstanbul’a 3 ayrı şehir, hatta büyükşehir belediyesi muamelesi yapmadığımız sürece çözüm yoktur. Örneğin Avrasya Tüneli… Emeği geçenden Allah bin kere razı olsun. Herkes fiyatının yüksek olduğunu söylüyor. Bence daha da pahalı olmalı. İstanbul’da yaşayan birisinin Beylikdüzü’nde çalışıp Bostancı’da oturmaya hakkı yok. Hele de tek kişi araba ile gidiyorsa… Bu bir ihtiyaç değildir.” diyerek asıl soruna parmak bastı.

3 İstanbul’un sınırları

Çözümü gösteren Mimar Özgüven, “Tekirdağ’dan Küçükçekmece’ye kadar olan bölüm bir şehir, buradan köprüye kadar 2. şehir ve Anadolu yakası da 3. şehir olmalı. Büyükşehir belediyeleri bile ayrı olmalı. Eşlerin ve işlerin durumu buna göre ayarlanmalı. Ve köprü ücretleri daha da artmalı.” dedi.

Kentin sınırlarını çizerek kontrolün kolaylaşmasını işaret eden Özgüven, “İstanbul’daki bir diğer sıkıntıda parametrenin bulunmaması. Metrekaresi 1.200 liraya da 20 bin dolara da konut satılan bir yerde sınırı çizmek mümkün değildir. İstanbul’un merkezi, MİA’sı neresi? Söyleyemezsiniz. Haritaya baktığınızda birçok toplu konut alanı görürsünüz…Bu anlamda da hayatın sürdürülebilir olduğunu zannetmiyorum.” Şeklinde konuştu.

Sirkülasyon kontrol edilmeli

Mimar Özgüven, İstanbul’un planlarını Belibağlı’ya anlattı.

Hareketliliğin dengelenmesi gerektiğini ileri süren Mimar Özgüven, “Sirkülasyonun çok olması da bir diğer sorun. Yapılanlar nihai çözüm olamıyor. Bisikletlerin ulaşım aracı olduğu ve herkesin bisikleti ile işine gidilebileceği yerde yaşadığı bir düzenleme olmalı. Aksi halde yapılanlar pansuman tedbir olmayı aşamayacaktır.” diyerek radikal önerilerde bulundu.

Hüseyin Belibağlı/Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

İstanbul 3’e bölünsün, arabayla karşıya geçmek lüks olsun

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.