İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İSMOB’a 100 bin metrekare alanda 500 firma katılacak

TÜYAP Fuarcılık ile Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği’nin (MOSDER) işbirliğiyle düzenlenen İstanbul Mobilya Fuarı’nın (İSMOB) 13’üncüsü 10-15 Ocak tarihleri arasında TÜYAP Beylikdüzü’nde gerçekleştirilecek. Bu yıl 12 salonda, 100 bin metrekarelik alanda 500’den fazla firmanın yer alacağı İSMOB’da çocuk odasından ofis mobilyasına kadar binlerce yeni ürün ilk kez sergilenecek.
Türkiye ve dünya mobilya sektörünün buluşma noktası olmayı hedefleyen İSMOB tanıtım toplantısı bugün, Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirildi. Toplantıya TÜYAP Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal, TÜYAP Fuar ve Fuarcılık Genel Müdürü İlhan Ersözlü, MOSDER Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Doğan ve MOSDER Genel Sekreteri Abdullah Tuğlu katıldı.

‘Elimizi taşın altına koyuyoruz’

TÜYAP Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Ünal, İSMOB’un sadece Türkiye için değil dünya mobilya sektörü için çok önemli bir buluşma noktası olduğunu “Üretilen ürünlerin dünya çapında tanıtılması çok değerli. İşte biz bu noktada üzerimize düşen görevleri en etkili bir şekilde yerine getirmek için elimizi taşın altına koyuyoruz” dedi.

ismob-toplanti

‘MOSDER üyeleri pazarın yüzde 75’ine hakim’

MOSDER Başkanı İsmail Doğan ise Türkiye’de mobilya sektörünün cari açık vermeyen nadir sektörler arasında yer aldığını söyledi. Sektörün 2023’te 10 milyar dolarlık ihracat hedefi bulunduğuna dikkat çeken Doğan, “Mobilya sektörü, ülke ekonomisine ciddi katma değer sağlıyor. Özellikle markalı mobilyalarda bu katma değer çok daha net olarak ortaya çıkıyor” diye konuştu. MOSDER üyelerinin pazarın yüzde 75’ine hakim olduğunu anlatan Doğan, şunları söyledi:
“50 üyemiz ihracatın yüzde 65’ini yapan öncü ve marka olmuş kuruluşlar. İç pazarda üyelerimizin toplam yaklaşık 12.000 mağazası var. Dünya markası olup Türkiye mobilya sektörüne hem fuarcılık kültürünü hem de markalaşma, katma değeri yüksek ürünler yapmak için öncü olmaya çalışıyoruz.”

‘Mobilya sektörü 11 yılda 7 kat büyüdü’

MOSDER Genel Sekreteri Abdullah Tuğlu da mobilya sektörünün 11 yılda 7 kat büyüdüğüne dikkat çekerek “Sektörde 60 bine yakın kayıtlı firma bulunuyor. İç pazarımız 6.75 milyar dolarlık üretim hacmine sahip. Türkiye mobilya sektörü, kendi iç dinamikleriyle üretim gerçekleştiren bir sektör olmanın da gururunu taşıyor” dedi.
Sektörde tasarımdan hammaddesine kadar yerli üretimin söz konusu olduğu vurgulayan Tuğlu, şöyle devam etti:

“Türkiye mobilya sektörü ülkemiz için önemli bir değere sahip. Bu değerlerimizi yurtdışına da taşımayı başarıyoruz. Son 7 yılda en çok mobilya ihraç eden ülkeler arasında 24’üncü sıradan 12’nci sıraya geldik. Bugün sektörümüz yaklaşık 90 ülkeye ihracat yapıyor. Biz bu yıl da TÜYAP’ın uluslararası tanıtım ağının da gücünü arkamıza alarak İSMOB’un yüzde 25 olan ihracat payını daha yukarılara taşımayı hedefliyoruz. Türk markalarının yaptığı ürünlerin dünyaya tanıtımında İSMOB’un sektöre kattığı değer çok büyük.”

‘100’den fazla ülkeden binlerce işadamı geliyor’

TÜYAP Genel Müdürü İlhan Ersözlü ise bu yıl fuar alanının yanındaki otelde, 600 odayı 60 ülkeden gelecek ziyaretçiler için ayırdıklarının açıkladı. İSMOB ile pazardaki Çin ve İtalyan ağırlığını kırarak, Türkiye’nin konumunu ikinciliğe yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Ersözlü, şöyle devam etti:

“100 bin metrekare ve 12 salonda 100’ü aşkın ülkeden binlerce iş adamını ağırlamaya hazırlanıyoruz. Bu kapsamda, sadece Avrupa’da değil, diğer kıtalarda da tanıtım çalışmaları yürütüyoruz. TÜYAP Fuarcılık olarak 2015-2016 rakamlarında katılımcı firma sayısında %12, ziyaretçi rakamlarında yüzde 6,5 büyüme ile yılı kapattık. Mobilya sektörünün ve İSMOB’un başarısını 2017’de de perçinlemek için bu yılki tanıtım çalışmalarımıza erken başladık. İlk rotamız yurtdışı oldu. Ülkemizin mobilya alanındaki yetkinliğini gözler önüne sermek için dünya genelinde 1,5 milyar tüketiciyi kapsayacak bir tanıtım çalışması yaptık. İSMOB için İtalya’nın moda şehri Milano ile başladığımız tanıtım çalışmalarına Moskova, Dubai ve Almanya’da düzenlenen M.O.W. Fuarı ile devam ettik. Yılsonu itibarıyla toplamda 45 ülkede sektörün kalbi olan etkinliklerde önemli bir görünürlük sağladık. Ayrıca bu yıl özellikle Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nden gelen ziyaretçi sayısında belirgin bir artış görüyoruz.”

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

İSMOB’a 100 bin metrekare alanda 500 firma katılacak

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.