İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

İskenderun – Hatay Otoyolu’na 4 milyar 590 milyon lira!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, İskenderun – Hatay Otoyolu’nun yapımı için çalışmalarını sürdürüyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, KGM tarafından yapımı planlanan İskenderun – Hatay Otoyolu 34 bin 745 metre olacak. İskenderun-Hatay Otoyolu Projesi’nin uzunluğu, yeniden düzenlenecek devlet yollarının hesaba katılması ile birlikte toplam 58 bin 781 metreye çıkacak.

Otoyol, mevcutta bulunan O-53 Toprakkale-İskenderun Otoyolu’nun devamı niteliğine sahip olacak ve tamamlandıktan sonra mevcut otoyolun Hatay’a bağlanmasını sağlayacak. Projenin maliyeti bu günkü rakamlarla 4 milyar 590 milyon 600 bin lira olarak hesaplandı.

Yüklenicisi EMAY

İskenderun – Hatay Otoyolu (Km 5+000-43+000) Projesi söz konusu otoyol ağının geliştirilmesi ve artırılması, karayolu ulaşımında güvenliğin daha da geliştirilmesi, ekonomik yönden ve zamandan tasarruf sağlanması ve planlandığı bölgede yaşanan trafik yoğunluğu ve trafik problemine cevap verebilmek amacıyla projelendirildi. Projenin yüklenicisinin EMAY Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş. olduğu açıklandı.

Ekonomik imkan, tasarruf ve kolaylık sağlayacak

Proje ile ilgili arazi etüdü çalışmaları 24 Ekim 2020 tarihinde başlatıldı fakat planlar hazır olmadığı ve onanmadığı için proje güzergâhında herhangi bir inşaat faaliyetine girişilmedi. Yol için 6 adet alternatif güzergâh çalışıldı. Belirlenen güzergahın yaklaşık orta bölümüne denk gelen Top Boğazı kesimindeki olası sanayi alanlarının, Hatay Su ve Kanalizasyon İdaresine ait su kuyularının ve yüksek gerilim hatlarının olması nedeniyle, güzergah ve bağlantı yolu ile ücret toplama istasyonlarının projelendirilmesinde sorunların olacağı görüldü.

7. alternatife karar verildi

Yapılan değerlendirmede onaylı güzergahta değişiklik ihtiyacı üzerine belli bir bölge Maraş Boğazı bölgesine alınarak 1/25.000 ölçekli güzergah yeniden oluşturularak 7. alternatifi içeren son güzergah elde edildi. ÇED çalışmaları 7. alternatif güzergah ile başlatıldı.

İskenderun-Antakya-Cilvegözü Otoyolu olarak planlanmıştı

İskenderun – Hatay Otoyolu Projesi, İskenderun – Hatay Otoyolu Projesi, etüt proje mühendislik hizmetleri ihalesi öncesinde İskenderun-Antakya-Cilvegözü Otoyolu Projesi adıyla planlanmıştı.

İskenderun – Hatay Otoyolu ana gövdesi, Km=5+000’dan başlamakta ve Km=39+745.099’da sona ermekte olup, otoyol ana gövde uzunluğu 34 bin 745 metre olarak hesaplandı. Otoyol güzergahı 2×3 şeritli olarak projelendirildi. Proje hızı 120 km/saat olurken proje kapsamında 3 adet bağlantı yolu yapılmasına karar verildi. Bunların uzunlukları ise yaklaşık 6 bin 825 metre olarak hesaplandı.

Proje kapsamında ana güzergahta tesis edilecek Maraş Boğazı Kavşağını D825 Antakya-İskenderun Devlet Yoluna bağlamak için yaklaşık 2 bin 366 metre bağlantı yolu, ana güzergahta tesis edilecek Havalimanı Kavşağını 31-13 nolu Hatay Havalimanı Devlet Yolu’na bağlamak için yaklaşık 1.773 metre bağlantı yolu ve ana güzergah da tesis edilecek. Üniversite Kavşağı’nı D825 Antakya-İskenderun Devlet Yoluna bağlamak için yaklaşık 2 bin 685 metrelik bağlantı yolu yapılacak. Bağlantı yolları 2×2 şeritli olarak projelendirilmiş olup 100 km/saat’lik hız yapılabilecek.

Proje kapsamında tesis edilecek Maraş Boğazı Kavşağında yer alan D825 Antakya İskenderun Devlet Yolu’nun 2 bin 48 metresi, Havalimanı Kavşağı’nda yer alan 31-13 nolu Hatay Havalimanı Devlet Yolu’nun 1.584 metresi, Üniversite Kavşağı’nda yer alan D825 Antakya-İskenderun Devlet Yolunun 657 metresi ve Cilvegözü Kavşağı’nda yer alan D420 Antakya Cilvegözü Devlet Yolu’nun 2 bin 929 metresi otoyol standartlarına uygun hale getirilmek üzere 2×2 şerit olacak şekilde yeniden düzenlenecek. Proje kapsamında düzenlenecek bu 4 devlet yolunun toplam uzunluğu yaklaşık 7 bin 219 metre olacak.

Hangi illerin sınırı içinde kalıyor?

Planlanan İskenderun-Hatay Otoyolu’nun ana güzergahının yaklaşık olarak; 16 km’lik kısmı Hatay İli Belen ilçesi, 0,4 km’lik kısmı Kırıkhan ilçesi ve 18 bin 345,099 km’lik kısmı Antakya ilçesi sınırları içerisinde kalacak.

Sanat yapıları ilave edilecek

Proje kapsamında tesis edilecek altgeçit, köprü, dere köprüsü gibi sanat yapıları ile mevcut köy yollarının bağlantılarını sağlamak üzere yaklaşık 9 bin 992 metre yan yol tesis edilecek.

Proje kapsamında tesis edilecek ana sanat yapıları

  • 4’ü anayol, birisi de devlet yolunda olmak üzere toplam 5 köprülü kavşak,
  • Toplam ortalama 8 bin 675 metre uzunluğa (sadece tek yön uzunluğu) 2 tünel,
  • 11 kavşak köprüsü,
  • 2 viyadük,
  • 34 altgeçit + üst geçit,
  • 74 menfez.

Emlaknews.com.tr

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Gerede Belediyesi kiraladığı orman arazisini parselleyip sattı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.