İstanbul 28°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Güllük Limanı ek iskele ile büyüyecek

Güllük Limanı 25.000.000 USD’lik yatırımla (1$=3,84, 96.000.000 TL) büyüyor. Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün 7 Eylül 2005 tarihinde inşaatına başladığı ve 1 Haziran 2006 tarihinde tamamlanarak hizmete giren liman, revizyon planı ile kapasitesini çok daha artıracak.

Güllük Limanı büyüyor

Faaliyetin inşaat aşamasında 100 kişilik bir ekibin günde 8 saat, yılda 360 gün çalışma yapılması planlanıyor. Yatırım kapsamında sadece deniz tarafında kazıklı iskele yapımı planlandığı için, inşaata bir yıllık bir süre yeterli bulundu. İşletme aşamasında ise mevcut durumda da olduğu gibi günde 3 vardiya üzerinden 24 saat, yılda 365 gün çalışılacak ve ilave personel istihdamı olmayacak.

Limandaki iskelelerin boyutları

Mülkiyeti Vakıflar Genel Müdürlüğü’ne ait olan Güllük Limanı’nın kırık ve iki parçalı olan iskele yapısını revize edecek. Limandaki ilk iskelenin boyu 131.05 metre, genişliği 20.27 metre ve alanı 2.610 metrekare.

İlk iskelenin bitiş noktasından belli bir açıyla kıvrılan ikinci iskelenin boyu ise 213.43 metre, eni 20.38 metre ve alanı 4 bin 250 metrekare.

Büyütme planlarına göre liman iskelesinin eni 502 metre, boyu 40 metre ve alanı 19 bin 700 metrekare daha artacak. Yeni dolgunun yapılmayacağı revizyonda deniz tabanı 1 metre daha derinleştirilerek 15 metreden 16 metreye çıkarılacak. Revizyondan sonra toplam iskele uzunluğu 384 metre, eni 543 metre ve alanı da 25 bin 560 metrekareye ulaşacak.

Böylece daha yüksek tonajlı gemilerin limana yanaşmasına olanak sağlanacak. Yanaşan geni büyüklüğü 50 bin DTW’den 100 bin DTW’ye çıkacak.

Revizyon ihtiyacı neden doğdu?

Deniz tarafı dolgusu 16 bin 780 metrekare ve kara tarafı dolgu kısmı da 39 bin 670 metrekare olan limanın revizyon gereğini kırık iskele yapısı gerektirdi. Zira bu kırıklı yapı rüzgar yön ve hızı, dalga yapısı gibi oşinografik özellikler bakımından iskeleye bulunmuyor.

Güllük limanı yılda 6,3 milyon ton dökme yük ve 700.000 ton genel kargo yük kapasitesine sahip olup, projenin yıllık elleçleme kapasitesi 7.000.000 ton/yıldır. Limana en fazla 50.000 DWT’lik gemiler yanaşmakta olup, yılda 500 gemi yanaştığı biliniyor.

Yük akışında herhangi bir sorun olmadığı takdirde, limanda bulunan mevcut ekipmanların kapasiteleriyle, günde 25.000-30.000 mt dökme yük ve günde 15.000 mt paletli ve torbalı yük yüklemesi yapılabiliyor. LHM 150 ve LHM 180 ile hem dökme hem paletli yük elleçlenebilmekte ve bir adet 80 mt’luk elektronik kantar hizmet veriyor.

Dökme ve genel kargo yükleri, elleçleme için, iskeleden gemilere veya gemilerden iskeleye kapalı konvöyerlerle taşınmakta ve 600-1000 m3 kapasiteli bunkere aktarılmakta ve bunkerin altından direk olarak gemiye ya da stok sahasına aktarılıyor.

Gemilerde yaşanan yükleme ve boşaltma sıkıntılarının minimize etkek için revizyona gidilirken mevcut iskelenin, 75 metre kuzeyinde, rüzgar yönü, dalga ve oşinografi özelliklerine uygun olarak, yeni bir iskele yapılması planlandı. Bunun bölgedeki balıkçılara hizmet etmesi, ihtiyaçlarını karşılaması amacıyla ikinci iskeleye bitişik, iskele (çekek yeri) yapılması planlanarak imar planı çalışmaları devam ettirildi.

Ancak yönetmelikte belirtilen inşaata başlaması süresi geçtiği için, bu rapor kapsamına dahil edildi. Güllük Limanı’nın madencilik kaynaklı nakliye trafiğinin Güllük yerleşimine verdiği olumsuzlukları gidermek, karayolu trafiğini azaltmak amacıyla alternatif taşıma güzergahı olarak, Aydın sınırlarından, Güllük Limanı’na kadar ulaşan demiryolunun iskeleye bağlantısının sağlanması da bu proje kapsamında yapılacak işlere eklendi.

Nerede?

Proje alanına en yakın yerleşim, güneyde kuş uçumu yaklaşık 560 metre mesafedeki konutlar olarak öne çıkıyor. Güllük şehir merkezi kuş uçumu yaklaşık 2200 metre, kuş uçumu yaklaşık 3400 metre mesafede kuzeybatıda Kayakışlacık, 7200 metre mesafede doğuda Ekinambarı ve 7600 m mesafede kuzey doğuda Avşar yer alıyor.

Hüseyin Belibağlı-Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Güllük Limanı ek iskele ile büyüyecek

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.