Dudullu-Bostancı metrosunun tünel çalışmaları başlatıldı. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı (İBB) Kadir Topbaş, butona basmasıyla başlayan çalışmalar, 2019 yılında tamamlanacak. 13 istasyonlu 14.2 kilometrelik hat tek yönde saatte 43 bin 200 yolcu taşınacak.
İBB Başkanı Kadir Topbaş, Dudullu-Bostancı hattının kuzey güney aksında, metronun banliyö hattının yanı sıra 3 hatla kesişeceğini belirerek maliyeti 2 milyar 250 milyon TL olan hatta günde 10 metre kazı yapılmasının planlandığını söyledi.
Dudullu-Bostancı hattı, Dudullu İstasyonunda M5 Üsküdar-Çekmeköy hattı, Kozyatağı İstasyonunda ise M4 Kadıköy-Kartal-Tavşantepe hattı ile entegre olacak. Bostancı İstasyonunda Marmaray ve Deniz ulaşım akslarıyla bağlantı sağlarken ihale aşmasında olan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe hattıyla da bağlantılı olacak.
Hatta Bostancı, Emin Ali Paşa, Ayşe Kadın, Kozyatağı, Küçükbakkalköy, İçerenköy, Kayışdağı, Türk-İş Blokları, İmes, Modoko,Dudullu,Yukarı Dudullu ve Depo İstasyonu olmak üzere 13 istasyon bulunacak. 90 saniyede bir sefer yapacak olan Dudullu-Bostancı Metro hattında hattın yolculuk süresi 21 dakika olacak. Üsküdar-Çekmeköy hattında olduğu gibi sürücüsüz metronun hizmet vereceği hattın Modoko’dan Eminönü’ne 28 dakikada, İçerenköy’den Taksim’e 35 dakikada, Kayışdağı’ndan Kadıköy’e 19 dakikada ve Parseller Mahallesi’nden Bostancı’ya da 21 dakikada kesintisiz ulaşım sağlanabilecek.
Dudullu-Bostancı metrosunda çalışmalar başladı