İstanbul 14°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Bu da Kuzeyin çılgın projesi!

Finlandiya ve Estonya çok iddialı bir projeye hazırlanıyor. Hürriyet’ten Güven Alp’in haberine göre, iki ülke, başkentlerini dünyanın en uzun demiryolu tüneliyle su altından birleştirecek proje çalışmalarına başladı. Finlandiya’nın başkenti Helsinki ile Estonya’nın başkenti Tallinn’i birleştirecek üçlü tünelin 102 kilometre uzunluğunda olması planlanıyor.

Manş’ın iki katı olacak

Projenin ilk fizibilite çalışması yayımlandı. Hizmete girmesi durumunda iki başkent arası mesafe 30 dakikaya kadar inecek. Tünel, Manş Tüneli’nin iki katı uzunluğunda olacak.

Yapay adalar oluşturulacak

Zaman zaman 200 metre derinliğe inecek Tünellerin inşa edilebilmesi için Finlandiya Körfezi’nde iki yapay ada oluşturulacak. Avrupa Birliği’nin yüzde 40 oranında finansman katkısı yapabileceğinin öngörüldüğü tünelin maliyetinin 13 milyar Euro ile 20 milyar Euro arasında olması öngörülüyor. En olası maliyet ise 16 milyar olarak hesaplandı. Yapımı yaklaşık 7 yıl süren Manş Tüneli’nin maliyeti de 16.3 milyar Euro olmuştu.

Projenin iki hükümetten yeşil ışık alması halinde 2025’te başlaması ve yaklaşık 15 yıl sürmesi bekleniyor. Tamamlandığında her gün 40 yolcu treni seferi, 17 kamyon ve 11 otomobil mekiği, 3 de yük treni seferi yapılacak. Tünelin hem yolcu hem de yük taşımasında mevcut verileri ikiye katlayacağı hesaplanıyor.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Bu da Kuzeyin çılgın projesi!

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.