Sürücülerin daha keyifli yolculuklar için tercih ettiği İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü (İYTE) ile Alaçatı Kavşağı arasındaki 25 kilometrelik eski yolun da duble yol yapılmasına karar verildi. Bu amaçla açılan ihale 6 Şubat’ta tamamlandı, ihaleye göre Karaburun yol ayrımından başlayarak 25 kilometrelik bölümde gerçekleştirilerek duble yol çalışmaları 800 günde tamamlanacak. Yolun genişliği 132 metre olarak planlandı.
Duble yola dönüştürülerek eski yolun çok yakınından 6 şeritli Çeşme Otoyolu’nun geçtiğini belirten vatandaşlar,” Türkiye’nin ilk otoyolu olan ve hala Türkiye’nin en az kullanılan otobanı olma özelliğine sahip bu yol varken, ve hiçbir ihtiyaç yok iken Çeşme’ye yeni bir duble yol yapmanın mantığı nedir?
Çeşme – İzmir Otoyolu kışın tamamen boş, yazın ise sadece pazar günleri akşama doğru biraz kalabalık olur. Bu otoyol var iken bu harika doğayı tahrip edecek 132 metre genişliğinde bölünmüş yol inşaatından kimler ihale zengini olacak?” diye sordular.
Doğaseverlere göre doğa tahribatı yalnızca bölünmüş yol ile kalmıyor. Daha yolun ihalesi bile yapılmadan, Çeşme’nin temel su kaynağı Kutlu Aktaş Barajının havzasını olumsuz etkileyeceğinden korkulan iki asfalt fabrikası kuruluyor. Bu tesislerden birinin ÇED onayı diğeri onay bekliyor.
Dönemin Başbakanı Turgut Özal’m talimatı ile bundan 18 yıl önce üç gidiş ve üç geliş olarak inşa edilen Çeşme Otoyolu hizmete açıldıktan sonra yıllarca eski yolu kullanan ve hafta sonlarında dönüş yolculukları 4-5 saati bulan İzmirliler, otoyola akın etti.
Ancak yıllar sonra İzmirliler eski yolun değerini yeniden keşfetti. Güzergah üzerinde yeni tesisler açıldı. Dünyanın en büyük zeytinyağı müzesinin açılışı da bu güzergah üzerinde yapıldı. Kahvaltı mekanları dolmaya başladı, bu yol sürücülerin keyifle gezdikleri bir güzergah haline geldi.
İzmir 9 Eylül
Çeşme İYTE arasına yapılacak duble yola vatandaş karşı çıkıyor