İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Çanakkale 1915 Köprüsü’nün maliyeti 9 milyar 843 milyon lira!

Çanakkale 1915 Köprüsü’nün maliyeti 9 milyar 843 milyon lira!

İnşaatına 18 Mart 2017’de başlanacağı açıklanan Çanakkale 1915 Köprüsü’nün maliyeti 9 milyar 843 milyon lira olarak hesaplandı.

Yararı önce bize

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu, Kınalı-Çanakkale Arası Kesimi Otoyolu 2023 yılı hedefi projelerinden biri olup, gerçekleşmesi durumunda, İstanbul’u Çanakkale’ye ve sonrasında Kuzey Ege’ye bağlayacak. Bilindiği gibi İstanbul hem nüfus, hem de ekonomi bakımından Türkiye’nin en büyük şehri olduğundan, İstanbul’un ülkemizin tarım ve sonrasındaki sanayi bölgelerine otoyolla bağlanması, hem İstanbul’a, hem de bağlandığı şehirlere büyük değer katacak ve sosyo-ekonomik katkılarda bulunacak.

çanakkale-köprüsü-2


Çanakkale 1915 Köprüsü’nün Çanakale Gelibolu, Lâpseki, Çan, Yenice ve Balıkesir Balyan’dan geçtikten sonra İzmit Otobanı’na bağlanacağı kesim.

Sonra komşulara

Proje sadece Türkiye için değil aynı zamanda AB Ülkeleri ve özellikle komşularımız Bulgaristan, Yunanistan açısından da önem taşıyor. Avrupa’nın Asya ve Ortadoğu’ya ulaşımında stratejik öneme sahip Türkiye, planlanan otoyol projelerinin hayata geçirilmesi ile stratejik önemini arttıracak. İpsala ve Kapıkule sınırından Trakya ve Ege Bölgelerine ulaşım çok daha kolay bir hal alacaktır. 

Şimdilik 41 yıl

2023 yılında işletmeye açılması öngörülen otobanın ekonomik ömür yılı 2063 olarak öngörüldü. 41 yıl boyunca standart bakım, onarım ve işletmesi yapıladığı takdirde bu hizmeti yerine getiren otoyolun hizmet ömrünü uzatmanın tek yolu yeterli bakım. 2063 yılından sonra da gerekli daha detaylı bakım, onarım ve işletme teknikleri yerine getirildiği takdirde otoyolun ömrü uzayacak.

Rakamlar konuşuyor

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2023 yılında hedeflenen otoyol projeleri kapsamında projelendirilen otoyolun toplam uzunluğu 324,415 km’ye ulaşacak.

İki kesimden oluşan projenin ilk kesimi İstanbul Silivri, Tekirdağ Marmara Ereğlisi, Çorlu, Süleymanpaşa, Malkara ilçeleri, Çanakale Gelibolu, Lâpseki, Çan, Yenice İlçeleri, Balıkesir Balya ve Merkezi’nden geçerek 277 kilometre 599 metreye ulaşacak.

2. kesim ise Çanakkale Gelibolu ve Lapseki ilçelerinden geçecek. Sadece boğaz kesimi ve bağlantı yollarından meydana gelen ikinci kısım 46,816 kilometreden oluşacak.

Proje güzergahı;

– İstanbul sınırlarındaki toplam proje uzunluğu: Km: 18+454
– Tekirdağ sınırlarındaki toplam proje uzunluğu: Km: 105+942
– Çanakkale sınırlarındaki toplam proje uzunluğu: Km:170+419
– Balıkesir sınırlarındaki toplam proje uzunluğu: Km: 29+600

çanakkale-köprüsü-1

Otobanın İstanbul Silivri, Tekirdağ Marmara Ereğlisi, Çorlu, Süleymanpaşa, Malkara, ve Çanakale Gelibolu arasındaki kesimi.

2. Kesim otoyol köprü ve bağlantılardan oluşuyor

Esasen sadece boğaz kesimi ve bağlantı yolları olup, toplam uzunluğu 46,816 km’ye ulaşıyor. Çanakkale, Gelibolu ve Lapseki ilçelerinden geçiyor.

Güzergâhın özellikleri

Kınalı – Çanakkale – Balıkesir Otoyolu koridoru, mevcut O-3 (TEM) İstanbul – Edirne Otoyolu’nun Kınalı-1 Kavşağı bölgesinden başlıyor. Daha sonra, Marmara Ereğlisi ve Çorlu’dan geçerek batıya doğru ilerleyen koridor, Tekirdağ il merkezinin kuzeyinden devam ediyor.

Malkara’nın güneyinden, Şarköy’ün kuzeyinden geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe’nin doğusundan Gelibolu Yarımadası’na ulaşılıyor.

Gelibolu’nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce Şekerkaya mevkileri arasında planlanan Çanakkale Boğazı Köprüsü’ne ulaşıyor.

Boğaz köprüsünden sonra güzergâh Lapseki’nin güneyinden geçerek güneydoğuya yöneliyor ve Çan’a ulaşıyor. Çan’ın güneyinden geçen otoyol daha sonra Yenice’nin kuzeyinden geçtikten sonra bir miktar güneydoğuya yönelerek Balya’ya ve sonrasında da Balya’nın güneyinden geçerek Balıkesir’e ve batıdan Gebze – İzmir Otoyolu’na erişiyor.

Toplam uzunluğu 324.415 km olarak planlanan 1.ve 2. kesim otoyolu, yap-işlet-devret modeli kapsamında gerçekleştirilecek. Proje güzergahı 3 gidiş-3 geliş olmak üzere toplam 6 şerit olarak planlanırken tüm kavşak kolları tek şeritli olacak ve tek yönlü çalışacak.

7 civarında şantiyesi olacak

Otoyol boyunca inşaat çalışmalarında kullanılmak üzere 7 şantiye sahası kurulacak. Fakat kesin sayısı projenin yapımı aşamasında kesinleşecek. Şantiye sahalarının her birisi 5.000 metrekare olacak. Şantiye sahalarının içerisinde kırma-eleme tesisi, hazır beton tesisi ve sosyal tesisler yer alacak. Bunların yanı sıra şantiye alanında revir, atıksu arıtma tesisi de bulunacak.

İlgili diğer haber burada

Hüseyin Belibağlı/Emlaknews.com.tr

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Çanakkale 1915 Köprüsü’nün maliyeti 9 milyar 843 milyon lira!

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.