İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Boğaç Alpuğan: 2018’de konut sektörü değişim sürecine girecek

Boğaç Alpuğan: 2018’de konut sektörü değişim sürecine girecek

Alpugan Mimarlık kurucusu Boğaç Alpuğan, konut endüstrisi ve gayrimenkul sektörünün geleceğini değerlendirirken sektöre yeni bakışlar katacak ve kullanıcıların yaşam pratiklerini değiştirecek ciddi bir değişim sürecinin yaşanacağını vurguluyor. Düşük getiriler, konut faizleri, yatırım yapma ve birincil varlıkların kısıtlılığı gibi kritik faktörlerin sektörün geleceğinde dinamik bir devinime sebep olduğunu belirten Alpuğan, yakın gelecekte farklı bir fikir ve yeni bir anlayış ortaya koyabilen yatırımların ayakta kalabileceğine inanıyor.

Boğaç Alpuğan, gayrimenkul projelerinin en az tasarımları kadar önemli bir aşamasının da pazarlama ve satış süreci olduğunu belirtiyor: “Tasarladığımız yapıların belirli bir aşamasında devreye giren pazarlama ve satış ekipleriyle yapının pazarlamasını güçlendirebilecek verileri oluşturmaya çalışıyoruz. Bazı yatırımcılar mimar seçiminden sonra bu kişileri devreye sokarak doğru tasarımın oluşmasını ve sektörde ön saflara çıkmayı kolaylaştırıyorlar” diyen mimara göre bu aşama yapı satışını hızlandıran ve kolaylaştıran bir unsur olarak değerlendirilebilir. Bu pazarlama sisteminin içerisinde AVM, havuzlar, fitness ve SPA alanları gibi sosyal kullanım alanlarının da birer pazarlama aracı olarak mimariyi güçlendirdiğini belirten Alpuğan şöyle ekliyor: “İyi ve akıllı tasarım artık yatırımcının elini daha fazla güçlendiriyor ve sektörde iyi mimari proje ihtiyacı değişimin en belirli aracı olarak duruyor.”

Mimar Boğaç Alpuğan, değişimin sadece sektörel stratejilerde değil, konut tipolojilerinde ve sosyal – bireysel kullanım alanlarının oranında da gözleneceğinin altını çiziyor. Günümüz yönetmelikleri içerisinde en düşük kullanımı garantilemek için hazırlanmış sosyal alana ayrılan alanlar, yeşil alanlar gibi kavramların, 2018’de gayrimenkul projelerini farklılaştıracak en önemli öğeler olduğunu belirtirken, sektörde bu konuya önem veren projelerin kullanıcı taleplerinin de etkisiyle öne çıkacağını vurguluyor. Alpuğan’a göre konut tipolojilerinin değişimi sonucu, kullanılan malzemelerin farklılaşmasıyla gelecekte akıllı mutfak tezgahları, aynalar, tek bir tuş ile kontrol edilebilen evler daha çok hayatımıza girmeye başlayacak ve kullanıcıların yaşam pratiklerini değiştirecek.

“Birçok insan iş hayatı ile yaşlılık hayatını aynı bölgelerde geçirmemek için yatırım yapmaya başlıyor. Kent içi kullanımlarda kiralama ağırlıklı ilerlerken, yeşil alanın bol olduğu yerlerde konut sektörü hızını arttırıyor” diyen Mimar Boğaç Alpuğan kullanıcı arayışlarının bu yeni trendlere uygun olarak geleceği şekillendirdiği günümüzde gayrimenkul projelerinin yatırımcı yönelimlerinin de bu yönde gelişmesi gerektiğinin altını çizerek sözlerini tamamlıyor.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Boğaç Alpuğan: 2018’de konut sektörü değişim sürecine girecek

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.