İstanbul 14°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Beton yol kullanımı cari açığı azaltabilir

Türkiye’nin cari açığının kapanması için bir çözüm önerisi de Batı Anadolu Grubu İcra Kurulu Üyesi Feyyaz Ünal’dan geldi. Ünal, her türlü mevsim şartında dayanıklı, tamamen yerli kaynaklarla üretilen ve maliyeti düşük beton yolların ülke ekonomisine sağlayacağı faydanın, şu anda kullanılan yollara göre çok daha üstün olacağını kaydetti.

Beton yolların ömrünün 50 yıla kadar çıktığına dikkat çeken Ünal, yol yapımında beton kullanımının 100 yıldan beri olmasına rağmen bir türlü Türkiye’de tercih edilmediğinin altını çizdi. Gelişmiş ülkelerde beton yolların önem taşıdığını söyleyen Ünal, “Avusturya’da otoyolların yaklaşık yüzde 75’i, Belçika’da otoyolların yaklaşık yarısı ve Almanya’da ise otoyolların yüzde 25’ini beton yollar oluşturuyor. Türkiye’de ise 66 bin km yolun sadece 5,5 km’si beton yoldur.” diye durumu özetledi.

batibeton

İmalatı daha ucuz

Beton yolların maliyetinin yapım aşamasında asfalta kıyasla yüzde 51 daha düşük, sathi kaplamaya göreyse yüzde 12 yüksek olduğunu belirten Ünal, “Buna ek olarak beton yolun her iki kaplama tipine kıyasla çok daha uzun ömürlü olması beton yolu en ekonomik yol yapmaktadır. Oysa Temmuz 2016’da 2 milyar 602 milyar dolar olarak açıklanan cari açığın azalmasında başlıca çözümlerden birinin beton yollar olduğuna inanıyoruz” diyerek sözlerini toparladı.

Beton yolların avantajları

  • Yüksek dayanma ve taşıma kapasitesine sahip olması
  • En az 30-40 yıllık uzun servis ömrü
  • Daha az bakım ve onarım istemesi
  • Yerli üretim
  • Çevresel avantajlar
  • Temel ve alt temele ihtiyaç duymaması
  • Yakıt tasarrufu
  • Açık rengi ile aydınlatmada enerji tasarrufu
  • Islak yolda kızaklama süresinin etkisinin azaltması daha kısa olması.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Beton yol kullanımı cari açığı azaltabilir

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.