İstanbul 19°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • EmlakNews.com.tr
  • Bankaların konut kredilerinde ‘yeniden yapılandırmama’ oyunu

Bankaların konut kredilerinde ‘yeniden yapılandırmama’ oyunu

Tüketici Başvuru Merkezi Derneği Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, konut kredisi faiz oranının yüzde 0,80’lere kadar düşürmesine rağmen tüketicilerin yeniden yapılandırma taleplerinin geri çevrildiğini söyledi. “Bankalar oran yüksekken ‘Siz çekin düşünce yapılandırırız’ diyorlardı. Şimdi neden uygulamıyorlar?” diye soran Aydın Ağaoğlu, faizlerin düşürülmesine rağmen bankaların yapılandırmaya yanaşmadığı konusunda kendilerine çok sayıda şikayet geldiğini açıkladı.

‘Tüketiciler mağdur durumda’

Tüketicilerin kredilerini yapılandırmak istemelerinin en doğal hakları olduğunu vurgulayan Ağaoğlu, bankaların burada keyfi tutum sergilediklerini ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun devreye girerek durumu açıklığa kavuşturması gerektiğini kaydetti. Yenişafak’ın haberine göre, bu konuda birçok tüketicinin mağdur durumda olduğuna dikkat çeken Ağaoğlu, Daha önce buna benzer düzenlemelerin yapıldığını, tüketicilerin bu düzenlemelerle yapılandırmadan faydalandığını ancak son faiz indiriminden sonra bankaların farklı bir tutum sergilediğini söyledi.

‘Bankalara dilekçe ile başvurun’

Konut Finansmanı Sözleşmesi Yönetmeliği bünyesinde yeniden yapılandırma yapmama gibi bir durumun söz konusu olmadığını vurgulayan Aydın Ağaoğlu, tüketicilerin bankalara mutlaka dilekçeyle başvurması ve kredisinin yeni orandan hesaplanmasını talep etmesi gerektiğinin altını çizdi. Red yanıtı alınması durumunda ise başvurunun olumsuz karşılandığına dair yazılı cevap almak gerektiğini de anlatan Ağaoğlu, tüketicilerin daha sonra bu yazıyla tüketici mahkemelerine başvurması gerektiğini kaydetti.

‘Hükümet yasal düzenleme yapsın’

Bilinçli Tüketiciler Platformu Sözcüsü Mehmet İmrek de bankaların karlarından azalma olduğu için yeniden yapılandırma bu taleplerine olumlu yaklaşmadığını söyledi. Özel sektör olduğu için hükümetin bir yaptırım uygulayamadığını belirten İmrek, diğer bankadan daha düşük faizli kredi çekilip bankaya borç kapatılmak istendiğinde ise erken kapama tazminatı alındığını hatırlattı. Hükümetin yapılandırmalarla ilgili de bir düzenleme getirmesi gerektiğini vurgulayan Mehmet İmrek, bankaların Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ‘konut kredisi faizlerini düşürün’ çağrısına bankaların uyduğunu ancak bunu göreceli uyguladıklarını ileri sürdü. Yapılandırmanın kanuni bir hak olduğunu savunan İmrek, buna karşılık tüketicilerin bankaların insafına bırakılarak mağdur edildiğini söyledi.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Bankaların konut kredilerinde ‘yeniden yapılandırmama’ oyunu

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.