İstanbul °
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Bahar Ünal PR’ın gözünde ve geleceğinde ışık var

Bir işin başarılmasında tabiî ki birden fazla disiplinin işbirliğine ihtiyaç var. Son 10 yıldan bu yana atılım yapan ve ekonominin lokomotifi olan inşaat ve konut sektörlerinin gelişmesinde emeği olan halkla ilişkiler, projelerin nihai tüketiciye ulaşmasında önemli bir misyon üstlenirken yayıncılığın çözüm ortağı olmayı ihmal etmiyor.

Gözbebeğinde ışık var

Bu alanda sayılamayacak kadar çok projenin tanıtımını üstlenen, yurtdışında farklı etkinliklerde ve tanıtımlardan alnının akıyla çıkmasını bilen bir ismi, Gürsu Bahar Ünal’ı bu gün sizlere anlatmak istiyorum. 

Kısa bir süre önce kendi adıyla şirketini kuran Gürsu Bahar Ünal, gözlerinin içi gülen, sevgi dolu, güven veren, samimi, yardımsever, nazik bir İstanbul hanımefendisi. Kişiliğini hiç gocunmadan işine aktaran, dost canlısı ve çok çalışkan…

Genç yaş, bir dolu başarı hikayesi 

Gürsu Bahar, AÜ İletişim Bilimleri Fakültesi Basın Yayındaki mezuniyetinden sonra farklı gazete, dergi ve televizyon kanallarının haber servislerinde görev aldı. Ardından halkla ilişkiler, pazarlama ve stratejik planlama konularında stratejik iletişim danışmanlığı hizmeti veren sektörün saygın ajanslarında görev yapan Ünal, gayrimenkulde derinleşti. Birçok markanın stratejik iletişim danışmanlığını yapan üstlenen Ünal, şirketlerin sektördeki algı ve itibar yönetimi konusundaki çalışmalarına önemli katkılarda bulundu ve rehberlik etti.

Fırtına gibi…

Kendi ifadesi ile halkla ilişkiler sektöründe yıllar içerisinde pek çok markaya iletişim danışmanlığı sunma şansı elde eden Ünal, birikimini kendi adına değerlendirme kararını aldığında tarihler 2014’ün son aylarını gösteriyordu. 

Tiftiğini attırdı

Fırtına gibi girdiği sektörün tiftiğini attırırken sektörün en önemli oyuncularından Emlak Konut GYO başta olmak üzere birçok firmanın iletişim danışmanlığını üstlendi. 

Tabi bunda tecrübeli geçmişi, mütevazi ve çalışkan kişiliği en önemli etkendi.

Mütevazi… Ama aynı zamanda bir o kadar da özgüvenli. Baksanıza şu ifadelere:

“…Türkiye’den ve dünyadan bilinen ya da yeni girişim ile sektöre giren kurum ve markalara iletişim stratejilerini belirlemede destek oldum. Finans, sağlık, perakende, eğitim gibi sektörlerde markalara danışmanlık yaptım. Life style alanlarda da mekan, sanat ve ünlü iletişimi konularında uzmanlaştım…”

Artık gayrimenkul zamanı

Tabi sadece bu alanlarda kalmadı. Bir döneme adını veren ve aynı zamanda nikah şahidi olan Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar ile yakın çalışma imkanı buldu. Siyasal iletişim üzerinde yoğunlaşırken gayrimenkul iletişimi konusunda uzmanlaşma fırsatı elde etti. İnşaat sektörünün mevzuatlarına Bakanlık noktasında hakim olması bir yandan kişisel tarihinde yeni bir miladın başı olurken çalıştığı kurumun ilerlemesine katkı sağladı. Bunun meyveleri ise Bahar Ünal İletişim Danışmanlığı olarak sektörde esmeye başladığında olgunlaştı. Hali hazırda Feryapı, Era Türkiye, Pana Holding, Dağ Mühendislik, Ons İncek, KLK Yapı, Başyapı ve Viatrans gibi markalara hizmet sunuyor. 
Peki kara kaşlı kara gözlü bu hanımefendi bu kadar işin üstesinden nasıl geliyor?

Çok çalışarak dediğinizi duyar gibiyim ama çalışkanlık, birikim, olgunluk, akıllılık ve zekilik bazen yetmiyor. 

Kişilik gerekiyor…. 

Çünkü Ünal, bu noktada tamda olması gereken ve kendinden beklenen bir tavır sergiliyor. Yani ahkam kesmiyor, ötekileştirmiyor.

İşini iyi bilmenin verdiği güvenle ve hoşgörüyle ele aldığı projeye periyodik olarak değer kazandırıyor ve onu yukarılara çıkarıyor. 

Bu noktada artık kendi ifadesi ile başarısının kodları ile sizleri baş başa bırakıyorum…

  • Biz hizmet verdiğimiz markalar ile çıktığımız yolda inşaatın henüz temeli atılmamışken hatta proje aşamasındayken sürece dahil oluyoruz. Sadece masa başında oturup uzaktan kumandayla iş yönetmiyor, şart ve lokasyon gözetmeden sahaya iniyoruz. 
  • Danışmanı olduğumuz firmaları doğru anlıyor, bütçelerini biliyor, hayallerini dinliyor, olmak istedikleri yeri birlikte şekillendiriyoruz. 
  • Ahkam kesmek gibi bir rolümüz yok. Sektörün mevzuatlarına hakim olduğumuz için, her ilin her semtin hedef kitlesini doğru tanımlayabildiğimiz için elimizdeki ürünü doğru kanallar ile doğru alıcıya ulaştırıyoruz. 
  • O bölgenin alıcısı kimdir? Ne duymak ister? Türkiye ekonomisine nasıl fayda sağlarız? Sektörde markalaşmak nasıl olur? Sosyal sorumlu duruşumuzu nasıl şekillendiririz? Ev alırken en temel beklenti olan güven algısını nasıl şekillendiririz günlerce hatta aylarca çalışıyoruz. 
  • Amacımız markalara sadece haber yapmak değil. Bu kurguladığımız doğru içeriklerin sonucunda değerli gazeteci dostlarımızın insiyatifinde. Ekibimizde Fulya Erdem gibi, Süleyman Kalyon gibi değerli gazeteciler yer alıyor. Onlar, bir haberin nasıl olması gerektiğini en doğru şekilde bildikleri için bu anlamda içeriği ona göre şekillendiriyorlar. 
  • Ürün, strateji, pazarlama, içerik gibi temel ve en önemli konular güçlü olduğunda sonuç herkesi memnun ediyor. Bu yüzden de uzun soluklu işbirlikleri ortaya çıkıyor. Ben bu noktada hem bize güvenen markalarımıza hem de şirketimizde çalışan her bir arkadaşa ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Bizim işimiz ekip işi. Ben iyi bir ekip olduğumuzu düşünüyorum. 
  • Yaptığımız işi severek ve isteyerek yaptığımız için de ileride gurur duyabileceğimiz, sonuçlarını hep birlikte gözlemlediğimiz, inşaat sektörünün önemli oyuncuları ile çalışmaktan onur duyuyoruz.

Hüseyin Belibağlı

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Bahar Ünal PR’ın gözünde ve geleceğinde ışık var

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.