İstanbul 18°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Avrasya Tüneli hayatımızda neleri değiştirecek?

Avrupa ile Asya’yı birleştiren projeye genel kapsamda bakıldığında görevi üstlenen Avrasya Tüneli, hem İstanbul hem de Türkiye açısından büyük önem taşıyor. Çünkü tarihten gelen beklentilerin cevap bulması, megakentin trafik sorununu gözle görülür bir biçimde azaltacak.

Sadece zihinlerde ve kağıt üzerinde kalan o zamanki Avrasya Tüneli gibi bir uygulamanın, İstanbul’un en büyük sorunlarından biri olan trafik probleminin çözümü açısından, şu an hayata geçmesi çok daha büyük önem arz ediyor.

İki kıta denizin altından karayolu tüneliyle bağlanacak

Avrasya Tüneli İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine 14,6 kilometrelik bir tünelle bağlayacak. Projenin 5,4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altından geçen iki katlı tünelden oluşuyor.

Tünel geçişi ve yol çalışmaları tamamlandığında trafik büyük ölçüde rahatlayacak. İstanbul’da trafiğin çok yoğun olduğu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inerken güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. Çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı sağlanacak.

Süresi tamamlanınca kamuya devredilecek

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM), Avrasya Tüneli Projesi’nin tasarımı, inşaatı ve 24 yıl 5 ay işletmesini gerçekleştirmesi için Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş.’yi (ATAŞ) görevlendirdi. İşletme süresinin tamamlanması ile Avrasya Tüneli kamuya devredilecek.

Proje Künyesi

Proje Adı: İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi (Avrasya Tüneli Projesi)
İdare: T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM)
Görevli Şirket: Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ)
Yatırımcı Firmalar: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. ve SK Engineering & Construction Co. Ltd
Yüklenici: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. ve SK Engineering & Construction Co. Ltd Adi Ortaklığı İşletmesi (YMSK JV)
Toplam Finansman Tutarı : 1 Milyar 245 Milyon USD
Özkaynak: 285 Milyon USD
Kredi: 960 Milyon USD
Sözleşme Süresi : 29 yıl
Yatırım Dönemi : 4 yıl, 7 ay (55 ay)
İşletme Dönemi: 24 yıl, 5 ay

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

Avrasya Tüneli hayatımızda neleri değiştirecek?

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.