İstanbul 24°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

AVM Ciro Endeksi mayısta yüzde 4,3 arttı

Alışveriş Merkezler ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research’ün hazırladığı AVM Endeksi, metrekare bazında kiralanabilir alan başına düşen ciro bakımından mayıs ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,3’lük bir artışla 196 puana ulaştı. Endekse göre,
verimlilik ise metrekare başına 747 TL’ye ulaşırken verimlilik, İstanbul’da 837 TL, Anadolu’da 687 TL olarak gerçekleşti.

Başlıksız-1

En yüksek artış kategorisinde

Mayıs ayında kategoriler bazında en yüksek artışın yiyecek kategorisinde gerçekleştiği görüldü. 2015 Mayıs ile kıyaslandığında 2016 Mayıs döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 4’lük bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı yüzde 12 ile yiyecek kategorisinde görülürken ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 11, hipermarket kategorisi yüzde 9, giyim kategorisi yüzde 4, AVM’lerdeki diğer alan ciroları yüzde 2,2 artış kaydetti.

Başlıksız-3

Ziyaret sayısı değişmedi

Geçen mayıs ayında, geçen yılın aynı dönemine göre ziyaret sayısı endeksinde bir değişim yaşanmadı. AYD Başkanı Hulusi Belgü, 2016 yılında yaşanan terör olayları dolayısı ile yaşanan olumsuz süreçler sonrası Mart 2016’da azalan AVM’lerin ciro ve ziyaretçi sayılarının nisan ayında tekrar yükseliş geçtiğini söyledi. Bu yükselişte baharın başlaması, havaların ısınması, sezon değişimi ve tüketimde beklenen artışın yaşanmasının etkili olduğunu anlatan Belgü, mayıs ayı endeksinde ise Ramazan ayı öncesi dönem olmasının da etkisiyle bir artış görüldüğünü kaydetti. Bu karşılık artışın enflasyonun altında kaldığını belirten Belgü, bir endekse aylar itibari ile değil, yıl karşılaştırması açısından bakıldığında görülen 4,3’lük artışın memnuniyet verici olduğunu ifade etti.

Başlıksız-5

‘Hayatın akışı normale dönüyor’

En yüksek ciro artışının yüzde 12 artışla yiyecek kategorisinde gerçekleşmesini ise son aylarda yaşanan korkuların ve endişelerin ardından hayatın akışının normale döndüğünün göstergesi olarak yorumlayan Belgü, “2016 yılı yaşanan süreçlerden ve olumsuzluklardan her ne kadar etkilenmiş, durağan seyretmiş olsa da artış kaydetmeye devam ediyor” dedi.
Ramazan aylarında gıda perakendesi başta olmak üzere bir miktar ciro artışı yaşanması söz konusu olabileceğini de ifade eden Belgü, bunda yaz sezonuna girişin de etkisi olacağını vurguladı. Ayrıca, turizm sektörünün içinde bulunduğu sıkıntılı günlerin devletin alacağı önlemlerle önüne geçileceği düşüncesini dile getiren Belgü, “Nitekim Rusya ve İsrail ile yaşanan normalleşme sürecine giriş adımları sektörün de önünü açacaktır kanısındayım” açıklamasında bulundu.

SİZİN İÇİN SEÇTİKLERİMİZ

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

AVM Ciro Endeksi mayısta yüzde 4,3 arttı

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek bunu kabul etmiş olursunuz.